Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Live Hotmail

Live Hotmail

Kommer inte längre åt min e-post, utan möts av beskedet att "Webbsidan kan inte visas". Jag har sidan under .....@live.se men tycker mig se att datorn nu i stället vill öppna under .....@live.com. Detta blir ju helt fel!

Varför är adressen ändrad utan min vetskap?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Glöm mitt förra inlägg i den här frågan. Rådet från den där bloggaren var inte särskilt bra.

Man ska uppgradera sin hotmail-adress genom att logga in på Outlook.com med sin hotmailadress och där följa instruktionerna från den oficiella Outlook-bloggen.

Skapar man en ny adress som jag föreslog så kan man inte uppgradera på Outook,com och man kan förlora sin rätta, välkända adress.

Outlook just nu är en "Preview" variant!

http://korta.nu/afhdm
det enklaste är att logga in på windows live messenger och gå den vägen för att läsa mailen

alternativt att köra via windows livemail klienten på datorn
eller en annan mailklient. om man bara kör på en dator.

det behöver inte vara så krångligt som ni vill göra det till
Göcke!

Det fungerar hos mig. Det har det gjort i 16 år.

Men håll med om att informationen från media och Microsoft är i många stycken
ren lögn. Min Hotmailadress får jag ju behålla. Den förvinner tydligen inte.

Windows live mail är ett litet mysterium i sig.

Därför är det bäst att överge Hotmail, så får dom som dom vill. Minska på sin
kundkrets och låta G-mail ta över för det gör dom i alla fall. Google köper snart
hela Microsoft om dom får för konkurrensveket i USA.
Annons
Challe.....; din länk fungerar inte här. Det går bra att lägga in sina logguppgifter. Men sedan kommer man till ett Microsoft-konto som svarar: "Det räcker inte med ett lösenord".

Som jag ser det nu, så ligger felet hos Microsoft eller hos Telia som är internetleverantör.
Challes länk till hotmail login fungerar

svara den som du skriver Nilho
rensa då allt på de två raderna och skriv om dem

det fungerar
du snackar leiake , det bara är svada just nu.
Challe & Göcke ; Med hjälp av Challes länk kommer jag nu åt min mail, men bara tillfälligt. Men det blir ändå fel. Ty kollar man nu adressraden längst upp så står där; http:// ...live.com i stället för ...live.se, som är rätt kontonamn.

M.a.o jag kommer fortfarande inte åt mitt mail-konto via den vanliga, rätta länken till ...live.se
Jag har nu lagt in en ny länk till Hotmail live och hoppas tråden är löst, den nya länken tycks nu gå bra. Tack alla för visat intresse.
Nilho
webblänken är inte rätt kontonamn,
den kan microsoft ändra som den vill, och kommer säkert att göra.

kontonamnet är din mailadress typ xxxx@live.se
och inte den webbadressen microsoft vill att du skall använda för att komma till rätt inloggningsruta.
Håller med dig Göcke ang leiakes inlägg. Dessutom är det inte särskilt smart att använda G-mail om man vill ha åtminstone lite privatliv kvar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem