Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad håller SVD på med?

Vad håller SVD på med?

Har dom ekonomiska problem?

Jag brukar ju läsa väldigt ofta på SVD, men helt plötsligt så blev det tvärstopp och jag uppmanades till detta när jag klickade på en artikel förut idag:

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04421.jpg

SVD kommer ju få storstryk av Aftonbladet, Expressen och andra nyhetssajter som inte tar betalt efter att man har läst upp till 25 artiklar som max på en månad?

Nyhetssajterna är ju också mycket beroende av reklam, och därför så ger dom ju ut sina nyheter gratis på nätet.

Om SVD börjar ta betalt för att man som max ska få läsa 25 artiklar per månad, gräver dom då inte sin egen grav? Dom borde väl tappa läsare, som i sin tur gör att dom även tappar reklamintäkter i form av minskat antal besökare?

PS: Man kan ju rensa cookies.. Det är ju där som informationen om hur många artiklar man har läst per månad hos SVD sparas. Det är mycket billigare att rensa cookies än att betala prenumeration hos SVD..
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

I Internet Explorer verkar det funka att lägga in http://www.svd.se under Verktyg/Internetalternativ/Sekretess/Platser och där välja att alltid blockera cookies.

Blessings!

LuckySwede®
Det kan man göra även i Mozilla Firefox under Verktyg-Inställningar-Sekretess-Undantag ... där skriver man in http://www.svd.se och blockera
Så blockerar man kakor från svd och kan då titta/läsa utan att den där rutan ploppar upp titt som tätt, och slipper rensa alla kakor
Jag undrar hur lång tid det skall ta innan de förstår på SvD att det är så här lätt att komma förbi problemet?
Annons
Det kommer mera. Vissa lokaltidningar visa redigerat mtrl i kortform om man inte är prenumerant eller löser särskild kod för att läsa hela artikeln. Den tiden är nog tyvärr förbi när allt var avgiftsfritt. Det är inte kostnadsfritt att ha redaktioner eller personal anställda och de så kallade reklamintäkterna minskar ju i kölvattnet av lågkonjunkturen. De övriga lär nog följa efter om de inte hittar finansiärer.
Jag tycker att det är riktigt fult gjort av SvD. Dom som inte riktigt vet hur en dator fungerar får betala för kalaset, medans vi som hanterar en dator och vet hur det fungerar går fria.

Det är nästan lite som "Telemarketing-verksamhet". Det är lättare lura på människor produkter om dom har svårt att säga nej eller inte har koll på läget.

Det är nog dags att byta namn på SvD till "SvD Telemarketing AB" så att man förstår att det är ett oseriöst företag man har att göra med..

det hjälper ju inte att klaga här på IS
Klaga direkt hos SvD eller på deras Facebook sida.

för att ni inte ska glömma det
så jobbar Daniel med att ge oss flera valmöjligheter

men ni måste ge honom tid till det, Daniel har Jobb och Familj att ta hand om också

följ annars grabbarna ovans förslag och gå in och editera i er webläsare

Med vänlig hälsningar // Göcke
Tack Göcke det fungera göra så - så nu är mitt bodtryck normalt igen tror ja Med vänlig hälsning jocke.
Göcke: ingen har klagat på Daniel.

Till skillnad från Aftonbladet och Expressen som till hälften är jämförbara med damtidningar som "Hänt Extra" i sin seriöshet, så är SvD en riktigt seriös tidning, så Daniel har valt en bra tidningslänk.

Det är själva sättet som SvD använder sig av för att ta betalt som irriterar mig. Dom får använda sig av inloggning om dom vill ta betalt för sina tjänster, men att använda sig av cookies är helt fel och oseriöst enligt mig.
SvD, inte nog med det. Nu kan man bara läsa datum o klockslag.
Inga nyhetshändelser. Vem ansvarar för detta fejk?
masken !

Många har nog Internetstart som startsida på sin dator, men det slutar dom nog med efter allt detta stök som SvD förorsakat.

All heder åt Daniel som fixade DN som komplement men det räcker inte. Han skulle givetvis tagit bort SvD direkt. Men troligen är han släkt med någon på Svd.

Då blir det problematiskt. Släkten är värst.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem