Måndag 13 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte installera eller hämta fil

Kan inte installera eller hämta fil

Hej

Behöver er hjälp. Sitter på mina föräldrars dator. Någon har gjort något med den tror jag. Nu går det inte att se eller hämta pdf:filer på gmailen. En gammal pdf i en mapp går att öppna dock.

Jag tänkte köra IE 8 el 9, men den verkar ine hämta filen.

Vad kan vara fel?
Det verkar bara finnas en användare på datorn och den är administratör i alla fall.
Kan det vara något med IE-inställningarna?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

strut !

Verktyg/Internetalternativ/Avancerat/Återställ IE

Det brukar hjälpa.
via Windows Update lyckades jag installera IE9, men nu kvarstår det ursprungliga problemet: kan inte öppna pdf. Den säger att filen innehåller virus, men det har jag svårt att tro. Har testat två filer från en bank och en bilfirma.

Har IE nåt inbyggt antivirus? Jag har ju stängt av AVG, men samma resultat ändå
från websidan i gmail finns det tre olika sätt att se en pdf fil
se bilden

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04425.PNG

uppdatera acrobatreader
Annons
Ok, visa funkar, man man måste ju kunna spara pdfer. Nu behöver vi dessutom komma åt en fil på banken och där finns det inget visa, utan Öppna och Spara. Spara funkar inte och när jag klickar Öppna kommer nytt meddelande (efter säkerhetsgenomkörning) xxx innehöll ett virus och togs bort. Vad i systemet lämnar detta meddelande?
Adobe Reader uppdaterade jag tidigare idag
min bror hade samma problem...konstigt nog
pdf innehåller virus, men vi har försökt med olika filer och det är ju olika datorer?
någon konflikt eller hårt hållna regler för virusskyddet/skydden , du kanske har flera sådana som ställer till det.

spara ska gå nästan i alla lägen

vilken bank har ni
Budget för barn på Swedbank i pdf , den har inget virus.

http://korta.nu/b14dr
Nä, det förstår jag, men hur ska jag få bort det meddelandet så vi kan öppna filerna? Det är inte bara banken, det är ju samma sak som händer om jag sparar en pdf från ett mail. Det kan inte ha med banken att göra
den kunde jag se fint

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem