Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Nationaliteter på IS

Nationaliteter på IS

Undrar egentligen hur många länder som finns representerade här på IS

Trevligt om ni vill skriva här, kan till och med vara så att det kan vara till nytta för någon i framtiden.

Jag flyttade till Sverige 1948 från England var då nio år gammal. I england bodde jag i en lite stad på sydkusten som heter Worthing, ungefär 2 mil väst om Brighton!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Så sant och bra skrivet Thomas, hedersmännen fanns då med. Och en sak som de flesta numera aldrig tänker på är att vi ju alla är så kallade "invandrare" i landet Sverige. Den saken kan man läsa om i historiens begynnelse. Middagsdags nu. Ha en bra kväll alla. L.
Ingarm. jag var i Dominikanska Republiken 2 gånger 1958, när jag jobbade på ett kryssningsfartyg som hette Stella Polaris.

Vad jag minns så var där mycket fattigdom, men någonstans mitt i stan var där ett stort vitt slott omgärdat med stängsel, förmodar någon prominent person bodde där?

Jag minns också en enorm marknadsplats där de sålde grönsaker kycklingar och annat matnyttigt, det skulle vara intressant att komma tillbaka dit, men det lär aldrig bli.
5 medlemmar som inte är födda i Sverige, det tror jag inte alls på, skulle tro det rör sig om flera hundra, eller är det en känslig fråga för de flesta
Annons
North , det är nog en känslig fråga, med det främlingsklimat vi har i Sverige idag.

Jag var på Dominikanska för 10år sedan, härliga badstränder, men ack så mycket
vapenskrammel, Det kändes inte alls bra, och fattigdomen var hög även då.

Man såg gränsen mellan fattig och rik på ett sätt som var otroligt skarp.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem