Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Dator och internet

Är din granne skurk

Är din granne skurk

Detta kan man ta reda på. Det är inte bra. Men om man skall anlita hantverkare
så kan det vara väldigt bra.

Då söker man på företag. Det är alltid tillåtet.

http://goo.gl/cqnsG6


Antal svar på detta inlägg: 95
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

bengan!

Jag håller med dig. Vissa brott har vi överseende med. Typ skattefusk och svarta
pengar. Det är lite olyckligt för det sprids till nästa generation.


Om man planerar ett brott så tror man givetvis inte man skall åka fast. Då får man vara speciellt korkad.

Det är som att ringa till guldsmeden och säga att jag skall råna dig om 20 minuter. Du behöver inte ringa till Polisen, för det har jag själv gjort.
Man erkänner brottet i god tid för att få strafflindring.
Min ICA-butik omsätter 200 milj./år med 60 anställda. Svinnet i en matbutik av
denna storlek är i runda slängar 10%.=20 miljoner.

Svinn är alltså utgånget datum och lite annat som dåliga grönsaker och frukt, samt vissa personella förmåner. Hur stor del av svinnet som är snatteri är svårt att säga.

Jag tippar 4 %=800.000:-/år. Det tror man inte. Alla kunder ser ut som helgon,
men dom snattar för 60.000:-/månaden.



leiake:

Problem = snatteri

Lösningen = Kroppsvisitation vid kassorna + uthängning på internet + portförbud!

Annons
Troligtvis så kommer det att lagändras så att det blir likadant för LexBase som det blev för Ratsit som pysslar med kreditupplysningar.

Man kommer inte kunna göra annonyma sökningar längre, utan alla som man söker information om kommer att få reda vem som har sökt och vad man har sökt för information.

Det vore nog en bra lösning för att skrämma bort allt nyfiket folk.


bor i ett område där 15st finns med i registret

men inte en enda käft bor kvar där

kommer villan att bli mindre värd nu????

eller kan man höja priset , för nu bor inga brottslingar här så det så.

Nä jag ger inte ett skit för detta register. det skapar bara grannosämja
Varför inte göra det hela lite enklare när vi ändå håller på att skapa en fasciststat?

Hyresvärdarna och bostadsförmedlingarna får rätt att kräva utdrag ur brottsregistret innan tecknande av kontrakt och bankerna kan göra likadant innan beviljande av bolån.
Vilket bekymmer ni har för brottslingar.

Tänk lite på offren som kanske får men för livet.

Och undersökningar görs redan det är inget nytt.
Tjänster som Lexbase och Robert Aschbergs Piscatus utnyttjar ett undantag i Personuppgiftslagen, Pul, som innebär att det går att kringgå de vanliga reglerna för persondatabaser genom att skaffa sig ett så kallat utgivningsbevis. Det kryphålet vill Datainspektionen nu täppa till.

Och jag som en gång i tiden gillade Robert Aschberg (numera Robert Arsle-berg)

Harlekin33!

Det görs redan. Man måste vara fläckfri annars kan man inte handla mjölk på ICA snart.

Köper du något kontant så är du antingen gammal pensionär eller handikappad
på annat sätt. 5% betalar med kontanter idag. 95% har kort. Själv har jag 3
stycken kort trots att det räcker med ett.

Försök att hyr en bil utan kreditkort. Det går inte. Då måste du deponera en stor
summa som täcker deras självrisk.
Ursäkta tjatet, men det passar in igen; Vart är vi på väg?! Kom att tänka på en gammal vits från ett humorprogram, vilket minns jag inte nu, men så här; Varför har Bagar-Berta så rena och väluppfostrade barn ? Jo, för att hennes man alltid har "rent mjöl i påsen" ! Har man rent mjöl så kan man kanske koppla bort allt detta om uthängning eller inte. Har inte folk annat att göra än att sitta och leta fel hos andra så låt dom göra det då.Dom kanske skulle sopa framför egen dörr först. Och till babo, skriv vidare du, alla har samma rättighet här.Må gott alla. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem