Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Telia

Telia

http://www.svt.se/

Det lönar sig att vara oärlig tydligen.100 miljoner på ett bräde.
Antal svar på detta inlägg: 6
Det låter inte bra för Telia. Dessutom väntar troligen skadestånd på miljardbelopp
i framtiden. Det bolaget är en skam för Sverige.

Jag har trott att det var ett solitt och säkert bolag att hålla sig till, men nu ger
jag och många med mig upp och byter operatör.

Jag är bunden ett par månader till tyvärr. Men......

"Om direktörerna skaffar sig nya jobb och nya inkomster så minskar utbetalningarna från Telia-Sonera med motsvarande belopp. De avpolletterade cheferna har alltså i dagsläget inga ekonomiska incitament att springa till arbetsförmedlingen. Om det inte gäller ännu mer välbetalda uppdrag förstås."

Dessa gubbar använder nog inte arbetsförmedlingens tjänster. Dom får jobb
genom rekommendationer.

- Har du varit chef på Telia?
- Hur mycket vill du ha i lön. Du får hur mycket som helst.
Ibland ångra man sitt yrkesval. Man skulle blivit vd för telia eller något annat storföretag. Då hade man haft skyhög lön, bra avgångsvederlag.

En del chefer jobba trots att dom är bortåt 80 år. Rena förtjänsten. Pension lön med jobbskatteavdrag. Det blir många lakan tillbaka på skatten.
Alltså, goddag. Visst finns det vissa tveksamma affärsbeslut i landet Sverige. MEN, och ett stort MEN, kanske dags att dra ner på "gnälleriavdelningen" , eller? Vi har i alla fall ingen risk bakom eller framför oss att bli avrättade och nedskjutna om vi råkar gå ut på torget eller Storgatan. Vissa har högre lön och vissa har lägre, alltid varit så i alla länder. Någon som kan påpeka fel i den saken? Att sedan sitta och citera vissa uttalanden från nämnda personer gör ju knappast ens egen trovärdighet bättre. Nej, låt oss vara glada och leva efter den värld vi har, alla är det inte förunnat runt om i världen. Ha det gott alla. L.
Annons
På Palmes tid skrek chefer och företagare sig hesa över skatterna.
I dag håller dom kjäft. I da borde det vara vi pensionärer som borde skrika högt, men vi är väluppfostrade och tiger.

Chefer som mutar för att dra fördel ärn dåliga chefer och dessutom olagligt, borde sparkas utan lön.
Ja du Thomas, hesa skrik har ju hörts i alla tider från alla hörn och knutar i vår tillvaro. Man får lov att inse att vissa är chefer, andra arbetare, men vi har dock samma skattebelastning, bara det att 50% slår ju hårdare i vassa fall än i andra. Avgörs direkt av inkomstsummorna. Lev och njut livet Thomas. Bättre det än att inte njuta. Hälsn. L.
Njut och njut, nja. Jag vill i allafall inte leva i ett samhälle där man ska börja muta sig fram.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem