Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandstv inkoppling

Bredbandstv inkoppling

Inkopplingsproblem 1.
Vad skaffar jag för att även kunna få till TV ur mitt bredbandsbolagsuttag?
Datorns kontakt sitter där och nu ska TV kopplas på och om det blir bra kommer även telefon så småningom.
Något som fördelar 1 till 2 (och framöver då trol 3 inkopplingar alltså).
Givetvis är Bredbandsbolagets chat borta nu när jag som bäst behöver den. Stupar alltså redan på punkt1.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

gamlan.
Har du Bredbandsbolaget nu som internetleverantör och ska utöka med TV via internet och sedan ev. telefon. I så fall måste du ha en router och vad är det för sorts uttag du har i väggen. Är det ett vanligt telefonjack eller ett bredbandsuttag?
Tack för råd!
De gick faktiskt in trots min tröghet/okunnighet :) och fel längs vägen som bolaget fixade.
Men när TV kopplades in försvann datorn. Bolaget säger att den gått sönder...
Startar inte bara tuggar de gula strecken i rutan. Hjälper inte dra ur kontakter eller köra gamla inkopplingen i väggen.
Alltså, vem reparerar datorer? Vem vänder man sig till? Den har några år p nacken men duger bra här.
Var förr van vid egen datakille som fixade allt.
Hur gör du i den situationen?
gamlan , har du ingen i din närhet som kan detta så kontakta några av de itföretag som finns i Kalmar , men då får du faktiskt bita i det sura äpplet och betala för hjälpen.

det som händer för dig när du startar dator , ser ut som det är en kraschad start

den kan kanske reparera sig om man startar i felsäkert läge.

sedan finns det ett par till åtgärder man kan testa , men är man som du säger okunnig/trög , så är det lättare att förvärra problemet än att fixa det själv.

jag tycker du skall kontakta denne kille i Kalmar.
www.niklasitservice.se
eller
http://www.repair24.se/
Annons
Tack Göcke!
Inte ens det har jag koll på.

Nästa fråga om datorn.
Ny hårddisk eller en Apple?
Stor skillnad i inlärning?
ja en sådan fråga är mer avanserad att svara på..

för det första så kostar en hårddisk runt 1000kr eller under.
och en Apple 10ggr mer eller 20ggr mer , där betalar du 80% i Apple skatt på hårdvaran. som i det närmaste är lika idag med en PC

här beror ju allt på hur och vad du vill göra med datorn och hur gammal din PC dator är , OS osv , kör du XP idag , och internminnet är för litet, är det kanske lättare att lära sig en Linuxvariant som liknar Xp/Vista/W7 , typ Zorin OS8, den har ett skrivbord som ser ut som W7. (men den vill även ha mer internminne)

surfar du bara på internet, skaffa en billig surfplatta ,
den kommer du långt med om det bara är att surfa.
oavsätt vilket du gör så är det en tröskel när du byter OS, hur svårt det är , den gränsen sätter bara du själv.

men att köpa en apple för att bara surfa , är för mycket pengar.
men valet är ditt.
Nervig underhållning.
Vi beslöt oss för att äta innan stora datorköpet.
Wi-fi fungerade igår men inte idag.
Sen saknade TV:n signal och då fungerade plötsligt datorn!
Jag kan bolagets telenr utantill nu och imponerad över vad man kan åstadkomma p distans. Detta kommer att bli bra, till slut :)
Dela gärna min glädje Nu fungerar allt! Vågar knappt andas.
Alltså, jag känner mig mer hemma i köket, inga fördomar, vilket en del nog förstått.
blev det en apple dator ?
Det bidde inget alls då min käre gamle trotjänare gick igång bara så där.
Det hade troligen blivit Mac mini, lite för snabbt kanske men räkningarna knackade på, bankade faktiskt.
Fel-eller rättköp i tänket?
Så jag tänker rätt nästa gång tekniken ska testa mig :)
ja det kan bli dyrt om man lyssnar på vad första infallet säger

men det är roligt att ni nu ser både TV och surfar runt
Det är lite svårt för både mig och många att begripa att dom kan sitta i Piteå
och styra min router och modem i Mariestad.

Jag tror dom kan sitta i Indien också och se på min data och TV. Jag vet att
det sitter flickor i Nigeria som har lärt sig svenska på 3 månader som kan hjälpa till i ett callcenter.

Världen krymper oroväckande fort. Snart har vi en ny statsminister från Guatemala.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem