Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Korsord

Korsord

Löser 2 korsord om dagen och har gjort det i femtio år, men det kan strula ibland
och man blir tvingad till Google. Men det går ibland inte så bra där heller.

Idag i Göteborgs-Posten.

Holme hos Fridegård= Träl (Det klarade Google)

Stå i telefonkö= Lurpassa (Den var lurig)

Är bilar med sladd= Avgasfria ( Den var extra lurig./)
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Maud, helt rätt ja. Och leiake, om du löser korsord av avancerad art då vet du ju att det bästa konstruktörerna vet är ju att hitta dubbeltydiga ord, till ex just korsord/inri, etcetc. Vad du sedan anser om rätt eller inte är ju din sak, tro eller inte tro, Pontius P lät tillverka denna skylt där de stod just det, och i hans version var det så att det betydde, Han har sagt sig vara judarnas konung. svennews, vi hurrar vi med även för Maud. Men till Zaphod, den har jag inte sett ännu, trots allt kryssande, får fundera på den, det har väl inte något med Kina att göra antar jag ? Hälsn. L.
lagera!

Du blandade in "Nyckeln" i ditt inlägg. Fattar inte varför. Det blev missförstånd.

Gulröd= Mao.
Åter , vi ska väl inte göra den här siten till något kryss-centrum, men ett ord till bara, typiskt för en ordkunnig person. "Äldre på promenad" 10 bokstäver ? Den är bra. See you. L.
Annons
Äldre på promenad=Antikrunda
Den rundan satt ja. Angående INRI, jag menade att Nyckeln var, etcetcetc. Bara så. TV-time nu. L.
Zaphod

Kan det vara lök? Gulröd=lök?

PS Vad betyder 'guben' före ditt namn, Zaphod? DS
Guben betyder att man har en bild i sin profil.
Idag var det bara ett lurigt ställe. Jag trodde SAOL. Det tog 10 min. innan jag
tänkte om.

Kan man hitta orden i= Etui
Hello, har man en gång börjat är det svårt att stoppa upp. Apropå korsord, 6 stycken ledtrådar,hur många sekunder behövdes? Alltså; orgel,kropp,rökare,ljud,sticka,hus. Svaret ett ord på 4 bokstäver. Hälsn. L.
Laddat fordon, 5 bokstäver

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem