Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Dubbla skärmar

Dubbla skärmar

Vet någon hur man skall göra för att få Windows 10 att utöka skrivbordet till två skärmar?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej kjellbertil! Har du provat: Kontrollpanelen --> Utseende och anpassning --> Bildskärm. Det borde fungera om man får till inställningarna som man vill ha det, finns olika alternativ.
Har kollat nu men windows 10 hittar inte skärm 2.
Har alltid funkat i 7 och 8.1 men nu är det tji.
Hej igen Kjellbertil! Har du försökt gå vägen om "Alla inställningar" där nere till höger i meddelande rutan? Har själv en extra skärm, gick inte vid första försöket att få det att fungera. Höll på lite fram och tillbaka med dessa två vägar, till slut fungerade det som jag önska!
Annons
Kan det vara någon drivrutin som inte fungerar. De borde dyka upp automatiskt?
testa med att starta datorn med den nya skärmen separat
så att båda skärmarna har körts i datorn.
Nu har jag provat alla möjliugheter men Windows 10 har hittills avgått med segern.
webProwl2 föreslog "Alla inställningar" nere till höger i meddelanderutan. Kan inte hitta något sådant.
Har testat med omstart på en skärm i taget, allt fungerar som det skall, men med två så går det inte.
Börjar närma sig vredesutbrott nu.
nej något vredesutbrott lönar sig inte
har du två skärmutag för det första på datorn
eller har du bara ett
är det en märkesdator du har och vilken version av det är det

i system / visningsalternativ
har du en ruta // flera bildskärmar //
och valet duplicera skärmar
eller utvidga dessa osv

där sätter du hur du vill ha det

men innan så borde du ha fått standard skärmen och den nya att presentera skrivbordet.
Gjorde avbrott för lunch.
Kom tillbaka och då funkade det.
Tänk vad lite mat kan göra.
Jättetack för att Ni ställde upp med råd och tips. Vilket som fungerade vet jag inte men nu är jag nöjd (utan vredesutbrott).
Än en gång, TACK!
Hej kjellbertil! Alla inställningar nere i aktivitetsfältet, bredvid vilket språk som är inställt där är en icon som ser ut som ett textblad och heter något som "Meddelanden"/"Nya meddelanden". Klicka på den så den öppnas, verkar vara lite trög ibland på att reagera så klicka flera gånger tills du får upp hela sidan med meddelanden och div. alla andra möjliga inställningar! Lycka till!
Alla inställningar når man både via startknappen och via meddelandefältet. Det är samma inställningar på båda och är väl den nya kontrollpanelen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem