Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Appar VS Program

Appar VS Program

Hej.
Det verkar finnas ett hinder mellan appar och program. Om jag på SVT-Play vill kopiera en länk genom att sätta markören på aktuellt program och högerklickar kommer en ruta upp med bl.a. möjlighet att kopiera länken. Därefter tar jag upp ett program som kan ladda ner TV-programmet till min dator. Det går då inte att klistra in länken i Edge men lätt som en plätt i Crome. Det är mycket som inte är klart i Edge.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

kopierar du via edge den länken du pratar om???

EDGE är inte färdig innan 2augusti när de rullar ut senaste win10

å andra sidan kan EDGE saker som inte någon annan webbläsare kan

men att kopiera en länk och sedan klistra in, måste vara ett annat hinder

ett brukar vara att det programet som man startar sist , görd det efter att man kopierat länken före

testa..
Det är så jag gör. Kopierar länken i svt-play och startar sen programmet som skall hämta filen. Från Chrome finns då länken klar medan i Edge den inte finns och kan heller ej klistras in. Vi får hoppas att version 0802 fixar detta annars kör jag Chrome vid dessa tillfällen.
skulle vilja att du testade att kopier den länken och spara det i antekningar

från EDGE
Annons
Gick alldeles utmärkt
Klistrar jag in i Anteckningar och kopierar därifrån funkar det. Det är kopplingen Edge och hämtprogrammet som inte lirar.
Kan tyvärr inte hjälpa till i tråden men man är ju lite nyfiken på vad Göcke menar när han skriver att Edge kan saker som ingen annan webbläsare kan.

Kan du förklara detta närmare Göcke?

Blev också väldigt nyfiken på vilket program/app du menar BoboSlacke när du skriver "Därefter tar jag upp ett program som kan ladda ner TV-programmet till min dator.".

Tack för mig så länge
sök på pirateplayer och ladda ner det.
då är det inte fel i EDGE ,
utan kopplingen mellan klippbordet och programmet du använder

ungefär det samma händer i IE ibland med flera , när man startar program efter man har kopierat
Då får jag köra den omvägen. Kopiera till anteckningar - kopiera till pirateplayer.
har du testat att starta appen före du kopierar och klistrar in

det är så man får gå runt problemet när det drabbar en

problemet har funnits sedan vista tiden och upptäcktes första när man klipp och klistrade från webb till Word om man inte hade öppnat/starta Word innan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem