Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka bilder med WLM 2011

Skicka bilder med WLM 2011

Jag kan inte längre bifoga foton i brev via Windows Live Mail 2011. Funkade tidigare.Nu hamnar brevet med fotoalbum i utkorgen men sänds inte. Nytt försök visar felmeddelande "okänt fel 0x8007007A". Vanliga brev utan bilder fungerar bra. Bilderna kan skickas som filer. Många har klagat på detta på nätet men jag har inte hittat någon lösning på problemet. Tacksam för hjälp.
Bjogi
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

gör tvärs om BoboSlacke

använd alla utom comhem på e-post

vad sa e-post om 6inboxar??
Så här skriver Microsoft på siadan för hjälp föör epost:
Just nu kan du inte skapa nya mappar och ta bort mappar i E-post för Windows 10. Om du behöver fler mappar måste du skapa dem hos e-postleverantören. Om du till exempel använder ett Outlook.com konto i E-post för Windows 10 kan du skapa nya mappar genom att gå till https://outlook.com, logga in på e-postkontot och skapa mappar där. När du har skapat en ny mapp hos e-postleverantören visas den i E-post för Windows 10. Andra kontotyper stöder inte ytterligare mappar för närvarande.
Mappar är som de skriver inte det samma som att ha flera mailkonton i e-post
Annons
Nu har jag gjort följande i Mail-appen:
Mitt Hotmailkonto, mitt Gmail-konto, mina 2 Comhem-konton ock länkat dom till en inkorg.
Frugans Outlook-konto, Gmail-konto och Comhem-konto och länkat dom till en annan inkorg.
7 konton till 2 länkade inkorgar. Om jag vill spara ett mail till mappen arkiv händer inget, bara en hint om att den är flyttad. Mappen Arkiv är tom.
Är det någon mer än jag som inte tycker att appen är en bra ersättare för livemail?
nu skall du inte jämföra äpplen och päron

livemail klienten kommer att läggas ned förr eller senare
på grund av synkproblem

och att länka inkorgar , vad är det för mening med det??

det trasslar bara till det när du skall svara förr eller senare.

det troliga är att du hänger kvar i något gammalt tänk som gör så

har du och frugan två microsoft konton för mail

skapa två profiler för dig och frugan med dem

det är så det är tänkt i fortsättningen

stuket på uppläggen är härmade från ios/android/google världen
och det fungerar
Att vi har varsitt microsoftkonton beror på att vi med w8 lade upp varsin profil och var och en kunde logga in på sin och då ha bl.a. sina mailkonton. Det krävde att hon hade ett eget MSkonto. När jag skulle uppdatera till W10 sket det sig hela tiden pga dessa 2 konton. Jag tog då bort hennes och se, då kunde jag uppdatera till w10. Sen har jag behållit en profil och vi har haft alla mailkonton i wlm. Nu skulle jag naturligtvis kunna ta bort hennes Outlook från mail för det används ju inte.
Att jag länkat inkorgarna var lite av nybyggaranda, jag tänkte att det var ju smart att alla nya brev visades i en mapp. Och läser man vad MS skriver tycker dom tydligen det med.
OK , att du fick problem med uppgraderingen med två konton i w8

men två konton i datorn för w10 borde inte stöta på några problem nu när ni redan har w10 installerad.

jag har två datorer som har 4 personliga konton på.
Det jobbigaste är att vi har våra comhemkonton som dom primära mailkontorna och appen tar inte bort mailen från servern då dom laddats ner som WLM gör. Vi får väl fixa så att det blir MS-kontorna som blir dom primära, men det är ju ett jättejobb. Gmail vill jag inte använda för då piper ju telefonen när man får mail och så bråttom är det ju inte när man är pensionär.
alla mailkonton lämnar mailen kvar på servrarna i de flesta fallen
och man måste logga in via webbmail för att rensa

detta för att man skall kunna ha både mobil/padda/dator att synka med..
mail & kalender osv
Då var WLM avinstallerat. Nu gör jag inget innan bautauppdateringen. Kör försiktigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem