Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

W10 krasch

W10 krasch

Försökte reparera W10 i en HP laptop men det funkade inte och detta meddelande kom upp,
"there was a problem resetting your pc windows 10 no changes were made"

Provade med denna metod men ingen lycka där heller

Method One. Fix 'There was a problem resetting your PC' issue using Command prompt
1.Go to Settings-->Update & Security-->Recovery-->Advanced startup, click Restart now.
2.In the new window, Select Troubleshoot --> Advanced ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Det blev en blåskärm med orsaken "unexpected store exception" och det kan vara McAfe som kan vara boven så det tas bort, borde väl ha gjorts tidigare då den kan var i konflikt med Defender antar jag.
Sen lär det finns det några HP datorer som inte är testade med W10 och senaste uppdateringen verkar det som och den uppdateringen får ändå vänta ett tag för att försöka utröna om den påverkar men om hårddisken inte är ok så spelar det ingen roll vad som görs eller inte.
vore jag du , blev det en fabrikare och inlämning till HP-suporten
Kan väl säga att det blivit några fabrikare och provat lite med vad som kan strula men det felet som är kommer tillbaka hela tiden så nu blir det tillbaks till affären imorgon.
Går inte att uppdatera BIOS som behövs enligt HP's support assistent utan den blir aldrig klar trots hel dag och hel natt med nedladdning och installation.
Annons
Det blev en ny HD på garantin så nu lär den väl fungera att tag framöver.

lärdom för alla , badkarskurvan.....

snabb död i början och långt liv och sedan snabb död i slutet

hoppas att det nu är löst
Jag klampar in lite här med en fråga angående BIOS uppdateringen som du hade till din HP.

Har en BIOS uppdatering liggandes på HP´s uppdateringsassistent och undrar om man vågar installera denna?

Går denna uppdatering åt skogen så blir det väl skroten med hela datorn även om man har en återställningspunkt. Eller har jag fel.

Sköt att et löste sig med din dator.
Vete sjutton om det löste sig med datorn faktiskt, när de använde den idag var den långsam ibland och så blev skärmen svart några ggr. Men när jag kom hem ville inget hända förståss utan den verkar fungera som den ska....
Det ser ut som de bytit HD'n på händelse loggen eller vad det heter men man kan undra om de bara gjort en recovery och fått den att funka för ett tag, vi gjorde några recovery's och den funkade fint 1/2 dag eller dag efter det.
Om man nu kan göra en recovery när den går runt i boot loop hela tiden som den gjorde till slut.
Ska köra den ett tag för att se vad som händer om något händer innan den åker tillbaka igen.


BIOS uppdateringen blev installerad under servicen för den ville bara inte bli uppdaterad med assistenten innan så för nu verkar den väll vara ok att installera.
Försökte några ggr under många timmar att få den installerad men det ville sig aldrig kanske beronde på dålig HD...
Går biosinstalationen fel , kan det bi tokigt.

Jane_e sluta lek be om att få en ny dator eller att de sänder den till HP suporten
BIOS blev installerad under under HD bytet på servicen.

Den har inte hållit på och dummat sig sedan fredags morse då den började användas efter HD bytet, det enda som strulat var att den var väldigt seg att få fart på i morse efter att den stått på över natten för en hel del uppdateringar bl.a. W10 1803 och några HP updateringar via assistenten. Skärmen svart trots en hel del tryck på tangenter och musen, men sen dess inga problem så lämna in den verkar det inte finnas fog för just nu.

Dropbox var en plåga inann jag avinstallerade den då dess webbsida laddade upp hela tiden och flera i taget. Fann inga inställningar för den så den åkte ut, har den på min laptop utan problem dock.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem