Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows10 oktober uppgraderingen

Windows10 oktober uppgraderingen

en varning , windows10 october 2018 uppgraderingen kan radera dina kataloger
jag har just nu fått dokument mappen raderad och ersatt på 4 maskiner

så en backup av katalogerna och ditt data under ditt user är bra att göra
Med vänlig hälsning göcke
Antal svar på detta inlägg: 61
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Sen kan jag förstå att man behöver testa saker men det har dom kunnat gjort internt! För dom är väl 70000 anställda i hela världen!
Varför ska vi oskyldiga drabbas?
loket55 , byt operativ, om du är så negativ.

ta sen och referera hur du upplever dem, och om du tror att de inte också utvecklas

ingen borde ha fått ett helvete om de har egna backupper

har du inte det , då förstår jag din frustration

men det kan drabba dig om hård disken också går sönder
men nu tror jag inte du blev drabbad av detta problemet
utan bara allmänt vill gnälla av dig.

så fundera på hur säker du egentligen är

antalet som drabbades är en media räkning och de var taskigt dåligt ute och meddelade problemet ,
jag var ute flera dagar före och varnade
och jag fick inte fler som fick problemen än 0,8% resten fungerar bra.

jag har annat att rapportera. men det håller jag inne med nu, attityden är att ni inte är mogna för att uppskatta det.
och jag försvarar inte Microsoft. eller någon annan av dessa jättar.
men ser helheten i att rulla ut ett operativ till så många olika hårdvaror , jag är inte förvånad.
Jag för min del har tröttnat på W 10 som kräver än den ena att man ska göra och än den andra för att få behålla sina filer och återgick till W7.

Det som är frustrerande är att mitt barnbarn (med egen W10 dator) som är 12 år och har lagt ner ett himla jobb med teckningar med mera i flera månaders tid har förlorat allt. Den ilskan och förtvivlan går inte att beskriva i ord och "felet" är självklart mitt eftersom det är jag som installerade "skiten" på hans dator när den gamla OPn funkade felfritt.
Annons
DedaPera , felet är att inte göra egna backupper

det är något vi måste lära oss , både små och stora
Sluta gnäll och gör era backupper så är ni säkra den dagen det skiter sig för det gör det oavsett vilket operativsystem ni har.

Har själv backup både på usbsticka, extern hårddisk samt molnet så min filer som jag är rädd om finns kvar på något ställe om det går fel.

Windows 10 här hos mig funkar felfritt på alla sätt bara jag inte labbar med systemfiler som jag gjorde förr.
En liten fråga till alla gnällspikar.
Hur många av er kan hantera en dator i DOS miljö.
Utan Windows hade det inte varit många som kunnat hantera en dator.
jag kan hantera en dator i DOS miljö
och jag är glad att windows fortfarande utvecklas
Göcke, för min del är det inga problem för jag gör backup på hela C disken en gång i månaden oavsett vilken OS jag har men w10 har krånglat med olika grejer hela tiden och man är påtvingad olika grejer som man inte vill ha och som man avinstallerar med vid nästa uppdatering (automatisk uppdatering) så slängs dessa in igen därav anser jag att w10 är rena skiten och har återgått till w7 som jag kan kontrollera på annat sätt.

Det är mina egna upplevelser och man kan inte begära av en 12åring att han ska vara lika skarp på olika OP system som dig till exempel därav hans reaktioner och förtvivlan att så mycket idogt arbete har gått till spillo på grund av en automatisk uppdatering.
DedaPera
När det gäller barn måste ju föräldrar dra sitt strå i det hela

Och i ditt fall så har du fastnat i gammla banor

Från win7 och äldre och till win10 så behöver man enbart backa upp sitt innehåll i katalogen
User/din kataloger
Där ligger allt personligt i normala fall
Det är där de missade i de senaste uppgraderingen, för en del.
Undantaget då om man har skapat en egen katalog utanför
Typ direkt under C.

Det innebär att alla uppgraderingar från w98 och fram
Har det funnits en risk att det kan gå fel
Och det är inte unikt för windows
Även om man backar en uppgradering kan det gå snett.

Sen är jag inte med på vad det är du raderar som du inte vill ha
För mig låter det som något du stör dig på, men som ändå tillhör operativet
Raderar man det så kommer det ju tillbaka vid en uppgradering.
Tar man det som argument för att det är skit. Måste man tänka om.
jag hoppas att det löser sig för er
Vill bara flika in i debatten
Alla filer är kvar uppdateringen nedladdad , men kan inte få ner den ,när jag har omstartat datorn å den finns inte som installerad !
Ska jag vänta tills den kommer "igen " å installera om denna krångliga uppgradering ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem