Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Ford Focus fjärrkontroll

Ford Focus fjärrkontroll

Får inte fjärrkontrollen att fungera på min Ford Focus -07. Måste öppna med nyckeln vilket är lite irriterande när man bara vill komma in i bagageutrymmet.

Har nytt batteri i nyckeln och suttit i bilen med nyckeln i tändningslåset samt vridit fram och tillbaka mellan läge 0 och tändningsläget 4 ggr så jag fått "ljudtonen" och sen tryckt in en knapp på nyckeln och fått samma "ljudton" igen och då ska låsen gå att öppna och stänga med fjärrkontrollen sägs det men icke att det fungerar.

Är det någon som har en ide vad som kan göras mer t.ex. är det läge att koppla ifrån batteriet en 1/2 timme för att få en "omstart" på larmboxen eller finns det någon annan metod än den ovan?
Antal svar på detta inlägg: 4
märkligt , om du fick tonen inne i bilen , svarar den ju på knapptryckningen!!
svarar den sen med att stänga och öppna när du är i bilen?

det sägs att man inte behöver koppla bort batteriet mer än 2minuter för att få resett av fjärrinställningarna
Det är det som är det skumma att jag får ton x2 men ingen funktion har även provat med en ny fjärrkontroll men samma sak händer där ton x2 men inget mer.

30 min är det jag hört men jag ska pröva med det när bilen är stillastående en dag, har försökt att hitta kontrollboxen för att bara koppla ur den men den verkar väl gömd.
Har fixat fjärrkontrollen och allt som behövdes var att koppla bort batteriet.
Så nu funkar det som det ska igen och det behövdes inget fibblande med nyckeln i tändningslåset utan funktion direkt.
Annons
Tack för den feedbacken

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem