Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 1809

Windows 10 1809

Är det någon mer än jag som ännu inte fått uppdateringen till version 1809?
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

I förrgår kom slutligen uppdateringen. Det var en lång väntan! Hade först litet problem med ljudet efteråt, men lyckades lösa det.
det var ju bra, det var nog ljudet som var en av anledningarna att det inte rullades ut tidigare
rekommenderar alla att ha win10 nedladdat på en USB minne, den kan rädda er när ni får problem, typ när man får in virus/malware och datorn slutar att lyda dig

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Annons
Jag hämtade verktyget under knappen "Ladda ner verktyget nu" men jag har lite funderingar och det är följande:

1. Varför måste man hämta verktyget? Tidigare så har det ju bara vart att fabriksåterställa och allt har fixat sig.

2. Jag sparade på USB sticka filen heter Media creation tool 1809, hur hittar datorn den på USB? Måste man ändra något i BIOS?

3. När kommer 1809? Jag har fortfarande 1803, och vissa funktioner i Adobes program kräver 1809.

Tack på för hand Micke Seise
verktyget skall du ha på datorn och köra för att skapa en bootbar usb inte på usb för den rensas när du laddar hem och installerar win10 filen på USB

1809 är redan ute så har du inte erhållit den så kan det saknas något.

varför ska man då ha win10 på USB? jo det är din livförsäkring om det skiter sig
som det kan göra för många. ett är när datorn blir hijackad och de snor dina rättigheter, eller kvaddar dit nätverkskort, då kan du inte göra något på den datorn. (bara som exempel)

hoppas det rätade ut sig för dig

OK tack för svar. Då en liten till fundering, om jag hämtar verktyget på datorn och väljer kör lägger den in windows på datorn eller får jag sedan välja vart det ska sparas? Så att jag inte gör en miss.

Tack på förhand.. Micke
Programmet när du kör det förbereder ditt USB-minne och laddar ned det till ditt USB minne. Du installerar inget i detta läge. USB minnet bör vara på 16GB eller mer
OK tack ska inhandla usb minne och fixa det. Åter igen Tack
Jag har försökt att uppdatera Windows men har senaste står det Windows 1803 (OS version 17134.619)
Bara en fråga ....

Har skapat Windows 10 på USB enl programmet som Göcke tipsade om ovan.

När jag kollar så tar det bara upp 3,75 GB på USB-minnet .. är det ok?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem