Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

SD-kort i mobil

SD-kort i mobil

Hej.
Jag har ett SDkort i min mobil som jag har konfigurerat som "bärbar lagringsenhet" men nu vill jag använda det som utökat internminne. Jag kör en Moto G5 med android 8.1. Att jag vill ändra beror på att interminnet börjar bli fullt men sdkortet har massor av plats. Där har jag bara foton och det antar jag att man kan ha även om det är ett utökat internminne för kameran styrs ju av dess inställningar. Jag antar att man måste ta ut det ur telefonen och formatera det i datorn så att allt som finns där försvinner. (Jag har backat det till datorn).
Min undran är om det är något jag missat eller om jag är helt ute och cyklar.
Antal svar på detta inlägg: 7
styr du inte detta redan i systeminställningarna för appar
man måste välja vilket format sdkortet ska ha. Antingen något dom kallar för bärbart format och då kan det flyttas mellan enheter och läsas av dessa, eller också som Utökat internminne och då blir allt innehåll krypterat men man kan ladda ner appar och lagra data på det. Jag min dumma jäkel valde bärbart och nu ångrar jag mig. Min undran är om jag formaterar kortet i datorn och sätter in det kanske jag kan styra om det till internminne.
Är formatet bärbart , borde det gå att formatera om
Annons
Precis. Jag formaterade kortet och satte in det i telefonen. Då kunde jag välja hur jag ville använda det. bärbart/internminne. Få se om jag får sämre prestanda men jag fick 36 GB extra
Låter spännande
verkligen!
Vissa appar har blivit långsammare att starta och tyvärr är kameraappen en av dom. Den startar som vanligt men den tar längre tid på sig att spara bilden. När jag valde att använda sd-kortet som internminne varnade adroid för att det var långsamt. Ett tips för er som ev tänker utöka minnet med sd-kort är att köpa ett så snabbt kort som möjligt.
Ha nu en Glad Påsk allesammans

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem