Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mejl

Mejl

Helt plötsligt dyker det upp en dialogruta Internet e-post, som säger Ange användarnamn och lösenord för följande server. Servern är imap.gmail.com. Användarnamn är min mejladress. lösenordet är rätt, men jag skriver in det på nytt. Det hjälper inte. Jag byter lösenord, inte bara det hjälper. Dialogrutan är kvar. Det går att klicka på Avbryt en massa gånger och då försvinner den. den dyker snart upp igen och det spelar ingen roll vilket program jag använder. Det verkar, att det fungerar med e-posten i båda riktningar. Jag har samma mejl i min mobil och en laptop, men där får jag inte den dialogrutan. Hur blir jag av med den?
Jag använder Office 2010 med Outlook. Google mejl och det verkar vara det som strular. Datorn använder Windows 10 med senaste versionen.
Antal svar på detta inlägg: 4
Skrota outlook i Office 2010 och använd mailappen i w10
Löste det sig. Med w10 Mailappen.
Nej jag vet inte hur jag går tillväga. Mejl i W10 har jag hittat, men vad gör jag med Outlook. Jag vill inte bli av med min mejladress. Den har jag genom Telia.
Annons
Det är just det som gör att det är svårt att hjälpa dig.
Impa.gmail är inte din teliamailadress , den kan vara någon av följande, en gmail adress eller internetstart mailadress. Som använder gmailservrar. Telia mail ligger på deras egna mailservrar och berörs inte av gmail. Så har du problem med gmailkontona så fanns det en bugg i outlook 2010 som något liknande drabbade användaren. Lösningen då var att ta bort kontot i outlook 2010 och skapa ett nytt. Men det kan även vara ett klassiskt problem i gmail som man måste fixa via webb inloggning och godkänna var man får hämta Mail ifrån. Men problemet är en överkurs. Därför rekommenderade jag att använda w10s mail för att testa. Jag gillar inte att ni ska få mer problem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem