Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word i Outlook 2016

Word i Outlook 2016

Någon mer som har märkt att det inte går att öppna mejlade docx filen i Outlook? Jag kan inte ens öppna en fil som ligger i Skickat, som jag nyss mejlat
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Nähä... Det blev vid senaste uppdateringen, tror jag...
Inga problem hos mig
Vad kan man göra?
Annons
Du kan testa att backa systemet med hjälp av en återställningspunkt som förhoppningsvis finns.
Skriv återställningspunkt i förstoringsglaset eller sökrutan. Då får du upp SKAPA återtällningspuntk. Klicka där (fast du ska inte skapa någon sedan)
Övers där står det Systemåterställning. Klicka där och sedan NÄSTA
Nu får du förhoppningsvis upp en eller flera återställningspunkter. Titta om du har någon som är daterad bakåt i tiden och välj den. Det finns även en ruta som du kan klicka i där det står VISA flera återställningspunkter. Fortsätt sedan tills att det drar igång en återställning och vänta tills det blir klart.
Tack för svar.....
Jag körde en Systemåterställning som var sen 13 Nov. Det tog mer än en timme, men den funkade.
Tyvärr är det likadant ändå på Outlook.
Dessutom har det sedan igår dykt upp tomma platsrutor i mottagande mejl, där det normalt skall vara bilder...
Trycker jag på svara, så dyker bilderna upp i svarsmejlet..
De tomma platsrutorna kan vara en säkerhetsintställning som du måste avaktivera för att visa bilderna. Tror att det finns någon att klicka på högst upp i mailet för att ändra detta.
Tillåt bildhämtning för alla meddelanden

2016, 2013, 2010

1. På fliken Arkiv väljer du Alternativ > Säkerhetscenter.


2.Klicka på Inställningar för Säkerhetscenter under Microsoft Outlook Säkerhetscenter.


3.Avmarkera kryssrutan Hämta inte bilder i HTML-e-postmeddelanden eller RSS-objekt automatiskt.

Tack. Jag har avmarkerat rutan, så nu ser jag bilder igen, men det andra problemet är kvar. Pdf-filer kan jag öppna, men inte Word-filer
Kolla något av detta
https://support.microsoft.com/sv-se/help/3020607/unable-to-open-to-micros
oft-word-documents-or-excel-spreadsheets-from

Hej, jag skulle vilja råda dig att reparera Office-installationen. Det är enkelt och det brukar lösa de problem som kan ha uppstått på grund av en windows-uppdatering. Här finns instruktioner hur du ska gå tillväga: https://support.office.com/sv-se/article/reparera-ett-office-program-7821d4b6-7c
1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem