Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ominstallation av dator

Ominstallation av dator

Hej min dator en HP stationär med Windows 7 numera Windows 10 behöver ominstalleras då den är trögarbetad. Hur behåller jag Windows 10-versionen utan behöva betala för ny? Versionen jag har var gratis då jag skaffade Windows 10 för några år sedan?
Antal svar på detta inlägg: 3

"Efter gratisuppgraderingen till Windows 10, hur kan jag göra en ren installation av Windows 10 efteråt?

Efter det att din enhet har uppgraderats till Windows 10 genom att utnyttja gratisuppgraderingserbjudandet och automatiskt aktiverats så finns möjligheten att göra en ren installation (boota från media och installera Windows 10) av samma version av Windows 10 som du uppgradererade till på enheten under och efter gratisuppgraderingserbjudandet. Du behöver inte köpa Windows 10 eller gå tillbaka till din tidigare Windowsversion."


https://www.bit.ly/2MNz9X4
Prova att gå till inställningar (kugghjulet ovanför start/stopp när du klickar på windowsflaggan längst ner till vänster).

I Inställningar klickar du på Uppdatering och säkerhet sen klickar du på återställning i vänsterkanten.

Välj det översta alternativet, Återställ den här datorn. När du har klickat på "kom igång" får du två alternativ.

Det ena är behåll dina personliga filer, dokument, foton, filmer m.m.

Det andra är att ta bort allt.

I bägge fallen får du ett helt nytt windows 10 installerat.

Det spelar ingen roll att du har uppgraderat från win 7 till win 10.

Ominstallationen är gratis.

Lycka till.
Tack för alla tips! Sist jag ominstallerade datorn var med F+11 om jag nu minns rätt då skärmen var svart. Då ominstallerades datorn totalt. Nu behövde jag bara klicka på Återställning så fixade Windows resten. Och datorn vart som ny. Trots att den är ifrån 2012. En fröjd!Ca 2 timmar tog det men det var behövligt!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem