Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord

Lösenord

Idg när jag startar min dator krävde den inloggning med Microsoft konto. det gick inte på något sätt att komma in utan det. jag skrev in kontot. då kom jag till att jag skulle ange ett lösenord. Jag fick göra det också, och nu var jag igång. Hur kan jag bli av med detta. Jag har alltid öppnat datorn utan lösenord. det är bara jag som använder datorn.
Jag använder Windows 10 version 1909.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Skriv "netplwiz" i sökrutan och klicka på länken som visas då kommer du "användarkonton". Där bockar du ur rutan "användarnamn och lösenord måste anges......." . Klicka verkställ och skriv in lösenordet för sista gången
Tack för hjälpen.
Annons
Efter uppdateringen som kom denna vecka får jag skriva in lösenord varje gång jag har haft dator avstängd, det gäller alla webbsidor som kräver inloggning eller forum även internetstart, någon som har en lösning.
Glömde skriva jag har Windows 10 Pro
Internetstart sidan ska acceptera cookies och rutan automatisk inloggning ska vara ibockad När det gäller andra websidor kan det vara så också. Har inte med w10 att göra utan din webläsare

Tipset ovan är inloggning i w10
Jag kollade med Google chrom o edge alla lösenord på sidor som har det försvinner när jag stänger webbläsare o går till skrivbordet, så klickar jag på webbläsaren igen får jag fylla i lösenord igen typ internet start, e-post, forum o liknande sidor.
Jag använder Firefox och Edge på min w10 dator som är uppdaterad med de senaste uppdateringarna.

jag förblir inloggad oavsett om jag startar om datorn eller bara stänger webbläsaren och sedan startar den igen.

I Edge vid inställningar -> Sekretess och tjänster ->Rensa webbdata ->Välj vad som ska rensas varje gång du stänger webbläsaren finns det 8 knappar (hos mig i alla fall) som kan vara på (prick till höger) eller av (prick till vänster)
Vid "Cookies och andra webbplatsdata" ska den vara till vänster (vit färg med svart prick) så rensas inte kakorna. är den till höger (blå färg vit prick) så rensas kakorna varge gång webbläsaren stängs av.

Hur det är i chrome vet jag inte för den har jag inte på denna dator W10) utan bara på min andra W7 dator
i Chrome är det under Settings , rensa webbinformatio . cookies och webbinformation , cookies ska inte vara en bock framför
sen har det tillkommit i EDGE,FireFox,Chrome möjligheten att spara inloggningsuppgifterna , men det är en annan sak.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem