Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivare HP Officejet G55

Skrivare HP Officejet G55

Att skriva ut från datorn går bra. Men att skanna och kopiera är värre. Ibland funkar det. Men oftast kommer ett meddelande i displayen.
"Scanner failure Turn off and then on again." Det hjälper inte. Lampan under glaset lyser inte och det är ett tecken på att skannern inte vandrar under glaset.
Är det någon som har tips? Som sagt funkar den ibland, men inte ofta.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Använder du windows egen scanerapp eller är det HPs egen
Och vilket os har du
Hp har en egen sida för drivrutiner
Däremot så kommer Windows med egna drivrutinee
Tack
Din första fråga förstår jag inte, men min bärbara dator har OS win10.
Det som är märkligt är att det funkar ibland (fast sällan) . Tidigare har det funkat alltid. Utskrift från datorn funkar alltid för då behövs ju inte lampan.
Men är skanappen i windows eller skana funktionen i den programvara som följer med HP skrivaren
Annons
Har du kollat enligt:
https://support.hp.com/us-en/document/ish_2281796-2060609-16
tack Sven sidan går att översätta till svenska i webläsaren för er som har problem med engelskan och skriva ut som pdf-fil
och är en ypperlig sida att ha som hjälpmedel för att testa vad som går fel
Bimrol har ditt problem löst sig eller är du fortfarande på ruta ett?
Hej
Jag gjorde en avinstallation av skrivaren och dagen efter en ny installation. Efter det fick jag scannern att funka under några timmar. Sedan stängde jag av på on/off knappen. Vid nystart därefter kom jag tillbaka till ruta ett. D.V.S lampan lyser inte och ej heller vandrar under originalet. Displayen visar Scanner failure. Jag gissar på något mekaniskt glappfel i skrivaren som kommer och går. Som sagt funkar alltid utskrifter från datorn men då behövs ju inte lampan.
Bimrol
Skrivare och skanner är två olika elektronikdelar så det kan du inte hänga upp dej på. Endera är det fel drivrutin som laddas in för skannern.
Och det bör du kunna se i enhetshanteraren
Och byta den/ uppgradera den .
Enklast ser du det vilket det är när den fungerar
Har du @bimbrol kört programmet HP Print and Scan Doctor ?

Om inte, ladda ner programmet här (gratis program), läs hur du använder den (det är på engelska men lätt att förstå)

https://www.support.hp.com/us-en/help/printscandoctor

Om den inte kan fixa felet eller peka på det så är det nästan säkert ett hårdvara problem (kontakt fel i maskinen (glappfel))
bimrol hur går det: lite feedback om vi får be?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem