Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Trojaner på min dator

Trojaner på min dator

Har windows XP ,telia bredband och Telia Säker Surf.
Vid genomsökning efter virus blir resultatet : 7 virus hittades.
Jag trycker på TA BORT, men ingen åtgärd görs utan virusen finns kvar.
Samtliga virus börjar med Trojan.Java. Vidare ClassLoader.ak eller .c eller.Dummy.a Exploit.Java.Butverify.
Begärde support från Telia Support. De tyckte att jag skulle ladda ner Adware.
Har fått hjälp här tidigare och hoppas på svar även denna gång. Hur får jag bort virusen? Vad tycker ni om Adware?
Hälsningar
Björn
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hej igen!

Njaa..bäst är ha BÅDE ad-aware och ms antispyware..
Varför köra två program för att ta bort spyware när faktiskt Spyware Doctor från Tools Software tar bort lika mycket som de två programmen tillsammans?

Ladda ner detta http://www.ccleaner.com/ det tar hand

om det du har.
Annons
Ccleaner är ett städprogram. Det innebär att det tar bort cookies, tömmer papperskorgen, rensar mappen tillfälliga filer o.s.v. Det är alltså inte ett antispywareprogram.
Tack för hjälpen! Det har fixat sig nu
ccleaner rensar java cahcen .Om du kan läsa så ere java

trojaner,ccleaner rensar upp rubbet av dessa.

Har själv haft just dessa trojaner me samma namn
nike, jag ville bara klargöra att ccleaner inte är ett antispyware program. Må så vara att ccleaner rensar java cachen, men björn behöver ändå ett antispyware program.
Hej björn, tror att det är flera som vill höra hur du löste problemet.

Fattar mycke väl att de inte e ett antispywarep.¨Men frågan va ju hur får ja bort detta!!! ja gav han svar.OKEJ
Jag har precis idag också råkat ut för en irriterande trojan som utvecklade sig till en hijacker. Jag har de flesta spyware och borttagningsprogram men inget av dem hjälpte.

Till slut så resignerade jag och testade alla möjliga freeware (som man senare måste betala för). För att göra hela storyn kort. Det enda programmet som tog bort allt, och då menar jag allt, var ett som hette XoftSpy. Det var inte gratis (ca 500.-) men det tycker jag att det var värt.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem