Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

7 förslag

7 förslag

Hej Daniel, här kommer lite förslag på hur InternetStart skulle kunna förbättras.

1 - Ni skulle ha bättre folk som skriver på ert forum. Då skulle det vara roligare att läsa.

2 - Ibland går det långsamt. Då skulle det vara bra med en knapp (kanske uppe till höger) som ökar bandbredden på bredbandet under en period så att hämtningen snabbas upp och hela internetstart-upplevelsen förbättras.

3 - En annan bra knapp på första sidan skulle vara att visa mina (Liquidchilds) senaste debattinlägg i en lista. Det kräver en hel del klickanden för att manuellt söka fram dem. Jag är övertygad om att de flesta på detta forum har svårt att stava till Liquidchild dessutom.

4 - Listan av direktlänkar: min bank är SEB, min epost är hotmail, aktier har jag på OMX. Ta bort övriga alternativ, de är oanvändbara. Tidningar läser jag inte. Ta bort hela den rutan.

5 - Daniel när du blir äldre kommer du att lära dig att sex säljer. Min idé (du får den gratis) är att en popupruta blinkar till med något naket med jämna mellanrum. Viktigt är att den försvinner av sig själv. Då det säkert finns både manliga och kvinnliga användare av denna i övrigt superba site och det är viktigt att värna om jämställdheten föreslår jag att varannan gång är det en naken tjej och varannan gång ett naket lebb.

6 - Det finns en avdelning till höger som heter sponsrade länkar. Jag kan kan göra en del med dig Daniel. Vi delar på de stålarna, annars.... tjepar jag över den rutan på min skärm. Min brorsa tejpar också, det har han lovat. Men skicka alla stålarna till mig så ger jag honom sen. Ok?

7 - Jag försökte hitta din slutsida (www.internetslut.se) men kunde inte hitta den först. Efter många försök upptäckte jag till min förvåning att du döpt den till (red: url borttagen). Bättre om den döps efter samma standard så blir den lättare att hitta för alla dina besökare. Grym länksamling på den sidan förresten!

Det var mina 7 förslag. Tack för en i övrigt grym site!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Liquidchild och tack för dina välformulerade förslag!

Till det mesta var det mycket bra idéer som jag kommer att ta med på IS och vissa av dem håller jag faktiskt på med just nu att ta fram. 2,3 och 4 kommer ni att få ta del av ganska snart!

Under 2006 kommer vi också att ha ett mycket bättre forum på plats med mer stöd för oss skribenter vilket har efterfrågats ett tag. Så då kanske vi kan lösa 1an!

Som du påpekar är sex en av de mest sökta orden på internet men jag har från första början tagit beslutet att inte ha med porr på IS och det beslutet kommer jag fortsätta att hålla mig till. Vill man hitta det är det inte så svårt och då kan det vara skönt att ha en i övrigt porrfri startsida med IS

Ang de sponsrade länkarna så måste jag ha lite inkomster för att täcka driftkostnader och dylikt. Men jag ska förbättra dem så att de passar innehållet bättre så att du ska slippa tejpa över skärmen, det kan ju bli lite jobbigt. Hur gör du när du är inne på Aftonbladet och Google, stör de dig där med?

Hehe jag har ingen internetslut-sida... än. (tog bort din url förresten den var lite väl slutig).

Tack igen för tipsen och som sagt så hoppas jag att snart kunna förse er med en del uppgraderingar av IS!
daniel

nääääää, ta inte bort tidningslänkarna!...
ska du göra det??
Hmm..

Är den här tråden någon slags hednisk övning i den endast teoretiskt existerande och så vitt vetenskapen känner till i praktiken omöjliga kvadrupelironin?
Annons
http://www.wap.lur.nu/upload.php
Oj fel där...
m0zQit0z, jag kommer inte ta bort något utan istället kommer man själv att kunna anpassa startsidan genom att lägga till och ta bort.
Hur du löser nummer två daniel får du gärna förklara. Eftersom jag jobbar med webbutveckling skulle det vara väldigt bra och veta hur man kan öka en användares bandbredd utan att pilla på hårvaran som ägs av dennes ISP. Och om det ens var möjligt varför gör inte alla siter så?
Hejsan!

Jag kan också komma med 7 förslag som är

Men jag avstååår meeer än gärna..!!!

Tycker sidan och länkarna är bra som dom är..
Haha! Är ni totalt sarkasm befriade? Det är ju uppenbart att inlägget är på skämt (?)
Den enda som verkar haja är Los Lovos.
Vilket torde spegla tankeverksamheten bland forumets användare. Skrämmande egentligen...
Hej Rob, 2an tänkte jag lösa genom att uppgradera internetstarts nuvarande access databaser till MySQL. Detta gör att sidorna kan laddas snabbare och på så sätt borde jag kunna snabba på bandbreddsupplevelsen (hoppas jag).

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem