Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ändra ljud i filmfil

Ändra ljud i filmfil

Jag är på jakt efter ett program som man kan ändra ljudinfo i filmfiler. Så man kanske kan ta bort brus, lägga till en annan ljudfil på filmklippet eller kanske ändra volymen. Men jag har testat ulead videostudio (tror jag de hette) men de kunde nog inte göra de grejor jag vill göra.

För de jag vill göra är:
öka volymen
ta bort knaster o brus
ta bort ljudinfo från en filmfil och lägga till ny

Vilket program bör jag då använda?
Tacksam för svar!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Ärligt talat vet jag inte. Windows movie maker har jag inte testat. Det borde jag kanske göra innan jag letar efter andra program (jag har ju trots allt de redan installerat). Dessutom brukar microsoft göra ganska enkla program som inte är allt för avanserat.
De bästa är nog att jag själv testar mig fram med flera olika program så får jag se vilka som uppfyller mina krav. Fast de finns ju så många program...
ricky

testa w.movie maker. går bra. iallafall för mig.
jag tar bort och lägger till redigerade ljudfiler, även redigerade videoklipp, sparar filmen sen, antingen på dator eller cd, för att spara utrymme i hdd.
i jul har jag t.ex gjort helroliga små kortfilmer av min familj.
billig och rolig julklapp!
jag tror många kommer att skratta när dom ser sig själva i mina knasmovies... hehe.. (:
haha.. de var en perfekt julklapp ja..
de var lite sånt jag var ute efter med nu när jag söker efter ett bra program.. man ska kunna mixa ihop ett par filmklipp o sen lägga till en ljudfil på klippet..
så man kan alltså göra det i WMM?? kan man sen spara filen som flera olika format som mpg och avi sen??
Annons
ricky

vet bara att man kan typ *dra* filer av olika typer TILL w.m.m,
men, ladda ner programmet så ser du själv hur det fungerar.
om det skulle passa:

windows movie maker

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx


http://www.download.com/3000-2194-10165075.html

du kan inte redigera ljud (alltså ta bort brus o.s.v) däremot, lägga till/ta bort ljud.

men ljudredigeringsprogram har du ju
jo, du kan sänka/höja ljud,
även spela in din egen röst eller nått annat genom mic...
det går nog att exprimentera ..
de låter bra! då laddar jag ner wmm..
när de gäller brus i låtarna har jag ett utmärkt program från magix som fixar det.. jag hade brus i min OPM - heaven is a halfpipe o de programmet tog bort det jättefint
tack för tipsen m0zQit0z

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem