Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Works

Works

Kan man öppna word och excel om man saknar office och bara har works?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

svenkalle.
Jag tror det, man kan i alla fall öppna works i både word och excel. Då borde det gå åt andra hållet också. Vad jag vet så stödjer dom varandra.
Om jag öppnar word och markerar filen som jag vill öppna, sen i nedre delen av öppningsfönstret så kan man välja filformat. Om jag då klickar på rullningslisten så kommer det upp ett stort antal alternativ.

Hoppas att det går.
Jag har själv haft works en gång i tiden och det är jättebra. Nu har jag det stora office-paketet.
Nu blir jag snart sur, jag blir utoggad hela tiden.

Kolla lite på den här länken och klicka vidare till "Översikt"
http://www.microsoft.com/sverige/products/productivit
y/workssuite/

Där står det

Dela och redigera ordbehandlings- och kalkylbladsfiler med användare av Microsoft Word och Microsoft Excel

Då bör det gå!
Länken funkar inte!
Skriv bara Works i IS,s sökruta, sen kommer det fram olika alternativ där man kan gå in på Microsoft Works.
Annons
Jag har tidigare kört med works men jag har inte lyckats öppna många av dom dokumenten sedan jag börjat med office paketet.
Främst handlade det om gamla databaser. Nu var det inte alltför viktiga dokument så jag la inte ner så mycket tid på dom. Jag trodde inte att det gick. Nu blir jag däremot nyfiken så det blir att kolla upp lite mer.
Hoppas att nån mer kunnig hoppar in i tråden, då menar jag nån som inte behöver gardera sig mer "tror" som vi måste göra.

Hugaligen hur det kan bli...
Blev tvungen och "stoppa in" works i burken och prova. Och visst har du rätt, det går att öppna både excel och word dokument från works. Tänk vad mycket man kan ta för givet ibland.
Då måste ju svaret bli: Visst kan man öppna word och excel från works
Det vi egentligen vill ha svar på, går det eller går det inte att öppna word och excel i works utan att behöva gå in på länkar eller ladda gratisprogram. Ni som med facit i hand vet hur det fungerar, gör Er röst hörd! (eller hur svenkalle) Tack på förhand.
Häpp vad kul! Då trodde jag rätt.
Molle: Så nu kan du köpa din dator med "bara" Works och ändå få ut massor av det jättebra programmet.
Lycka till!
Det är ju tydligt att det går, det ser jag ju nu då jag provat. Det gäller att bara att välja "öppna alla filer" annars syns ju inte andra filformat än de som works prioriterar
Tack svenkalle och joanna, då slipper jag kasta pengar i onödan.
Det var så lite så, kul att kunna hjälpa till med något.
Jag trodde du var en kille, men sen såg jag att du är en tjej.
Jag kanske tänkte på Målle Lindberg!!!!!! Eller vad han nu hette, han som skulle frälsa hela världen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem