Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ordbehandlingsprogrammet Word

Ordbehandlingsprogrammet Word

Jag undrar hur många som använder Word? Ni som inte gör det, lär er detta! Man kan göra massor i Word.
1. Beräkningar.
2. Koppla dokument
3. Mallar.
4. För att inte prata om dessa tabeller!
5. Och mycket, mycket mer!

Det finns bra handböcker som inte är så dyra, cirka 80 kronor för ett bra lärohäfte.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag använder word 2003 bara till skolarbete. Det finns som du säger massor av bra funktioner, men vem orkar lära sig alla? inte jag iaf
Jamen, det är det som är kul!!
halloj joanna
de finns excel å e mycke bättre
Annons
Men man kan inte göra allt i Excel.
Jag håller med Johanna att Word är ett mycket bra program, och sedan får man välja program efter vad man vill göra.
den ene utesluter ju inte den andra.

Lär man sig grunderna i något av dem så har man ju de reglerna med sig i alla andra delarna i office paketet.

och som Johanna skrev , koppla dokument , det är ett sätt att
dela information.

Joanna : kan du beskriva hur man lägger in ett vattenmärke eller bakgrund och skapar en ny mall i word.
har inte klagat på word ja tror att de kompletterar varann bra ändå
Hej
Heter förvisso inte Johanna men.... i verktygsmenyn i word under format - tecken ungefär på mitten kan du välja olika sätt för hur texten ska se ut, där även "vattenmärke" som jag tror heter releif eller graverad, prova runt där.

Använder word till att göra mallar också och spar dem då som namn och .dot, detta syns om man trycker på filformat när man sparar dokumentet och väljer dokumentmall.

Tycker word är urkul att jobba i + att dokumenten blir snygga.
Är nu tillbaka efter en sväng i affärerna.

Som Tina skriver. Gå in på Formatmenyn, klicka sedan på Bildvattenstämpel och sedan Välj bild. Sen infoga.

Mall. Skapa dokumentet som du vill ha som mall. Eller ta fram ett redan befintligt dokument som du vill spara som mall. Klicka på Spara som på Arkiv. Klicka dokumentmall i Filformat. Ge mallen ett namn.
När du ska hämta upp mallen så gå in på Arkiv, klicka på Nytt. Till höger har du allmänna mallar och din mall ligger.

Fjälkobonde; Excel är också bra, minst lika bra som Word, det är bara det att jag jobbar mest i Word.
hejsan joanna
har installerat ett nytt adsl modem så nu ska de funka bättre
word är bra som du säger så jag annvänder både excel å word
Johanna finns dessa häften att köpa över nätet om i så fall kan du väl delge oss adressen-erna?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem