Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Trådlöst bredband

Trådlöst bredband

Är det någon här på IS som har trådlöst bredband? Telia erbjuder trådlöst inklusive nytt modem och PC kort just nu för en mindre summa.

Abbonemangskostnad 89/månad!

Fungerar det lika bra som det man har idag, i telefon jacket?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Tackar för svaret!

Jag får väl ligga lågt ett tag . Om nu tillexempel Telia går ut med dylika erbjudanden så måste det väl innebära att dom också jobbar på en kvalitetsförbättring. Klagomålen bör ju hagla in detta året.

Jag hoppas min dotter läser om era erfarenheter , hon är på gång med trådlöst, bor långt ute på landet däruppe i Norrland.
Håller med andreas
att det är via 3G eller GSM radio som det menas i annonsen.

http://www.telia.se/privat/frame.do?sl=teliase_privatpersoner&m
ainFrame=/privat.do

och har man då en bärbar så är täckningen som med en mobiltelefon
men hastigheten på 384kbis/sek är ju inte så snabbt
om man har en snabbare förbindelse i dag i telefonjacket.

men man blir ju verkligen mobil då med sin bärbara.
...observera dock skillnaden mellan trådlöst bredband och trådlöst nätverk som också diskuteras i denna tråd...
Annons
...lite sen blev jag med mitt inlägg...
Hej. Jag nappade på Telias erbjudande och var och köpte ett g3 trådlöst bredband till min laptop (Amigo M). Jag såg framför mig hur bra det skulle bli att kunna läsa Aftonbladet, Expressen och att ha Internetstart som startsida även när man var i sommarstugan. När jag skulle installera det visade det sig att min laptop bara hade PCI-Express port, det krävdes en annan sorts port till g3-kortet,har glömt i frustrationen vad det hette. Det slutade med att fick lämna tillbaks det.
/Kicken
men hallå

är de inte upp till var å enn att ha för bredbands uppkoppling de e väl ingen som tvingar oss att ha trådlöst eller hur ???
Jag kör trådlöst o det fungerar alldeles utmärk , har även en webserver på det trådlösa o inga större problem , har comhem 8.0-1.0 , visst det kan gå lite saktare o ladda ner men det är så obetydligt .
Aha , man kanske skulle läsa klart alla inlägg , det var ju 1 trådlöst kort . SORRY
Kicken menar du inte att din lapptop hade en eller två PCMCIA-kortplatser? har inte sett någon bärbar utan sånna platser ännu. vad är Amigo M för märke?
Hej Rob. Amigo M är en Fuijtsu Seimens dator,och det finns bara en PCI-Express port på den förutom dom vanliga usb mm. Telias support trodde att g3-kort med PCI-Express skulle komma om ett halvår eller så där. (Vet inte om det är en ny standard eller om detta är Fuijtsu Siemens egna standard).

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem