Lördag 11 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dags att sluta leva ????

Dags att sluta leva ????

Hoppas inte detta går igenom här för då är det dags att sluta leva alltså.

http://expressen.se/index.jsp?a=632199
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

mennu får de väl ge sig
är världen alldeles upp och ner vänd eller ?????????
Kan man inte förbjuda beslutsfattare, bara undrar alltså. Man kan ju förbjuda allt annat verkar det som.

Sorry om tråden blev lite missvisande.
En liten parentes bara, tänk på alla dem som blir sjuka av för starka parfymdofter. Jag är en bland dem, tyvärr.
Men det är svårt att sätta gränser, det förstår jag. Men det är svårt för oss oxå som inte kan vistas i lokaler som luktar el stinker för det gör det ibland, man skulle kunna tro att dem har hällt hela parfymflaskan över sig el rakvattnet. Det är ofta inte bara parfym utan allt som har starka dofter.
Annons
Jodå jag har tänkt på det med, men ändå. Bara komma på tanken är ju absurd.
som tozza skriver så tillhör även jag dom som inte tål dofter. Det kan vara ett litet helvete.Den som tål dofter kan aldrig sätta sig in hur vi har det. Oftas tycker folk att man är löjlig, när man står där och inte kan andas
Tycker faktiskt att det är en ganska vettig idé att uppmärksamma detta ämne med tanke på det alltmer stigande antal allergiker. Sedan är förstås frågan på vilket sätt ett eventuellt förbud skulle gälla.

Om det t ex skulle gälla på allmäna kommunikationsmedel eller platser där det samlas mycket folk, såsom väntsalar, flygplatser, uteställen och idrottsarenor, så tycker jag att det verkar logiskt.

Ett generellt förbud tycker jag är dock lite väl överdrivet. Om en hemmafru skall göra sig fin för att gå på en privat fest eller inför sin mans hemkomst så anser jag att det är upp till de involverade.

EZ
För min del får gärna parfym och sprayer,försvinna ur handeln.
Tveksamt om deoderanter under armarna är nyttigt för kroppen.
Läser man vad som finns i ,så verkar en atombombs ingredienser
ofarliga, sammanhanget.
Om jag fatttar allt rätt nu då så skall vi bara ha deo/parfym hemma då där den kommer minst till sin rätt. Jag vet att många har problem med sånt här men nån jävla ordning måste det väl vara.

Skall fan gå till jobbet i en vecka å ge fan i att duscha och sen gå till krogen å beställa mig en öl så får vi väl se hur poppis man blir.
(Man får väl en spya i ansiktet vid beställningen men det kan man ju förbjuda det med)

Tanken ligger i att det är parfym i de flesta tvålar och dylikt. Jaja det finns utan parfym jag vet.

Nu tror jag inte nått så här dumt kommer att genomföras med ett så kallat förbud av parfym.


språkbruket Fullast
Men vad skall folk med parfym?
Det finns ju tvål och vatten
Detta är bara början sen förbjuds allting med socker i det finns diabetiker som inte ska äta sånt du kan även få diabetes av socker, efter det kommer förbud mot att kör bil det förstör hela planeten och orsakar allergier (herre gud vilka ramaskri det skulle bli då)

Det kommer fortsätta i all oändlighet om det här godkänns därför är det viktigt att det här inte går igenom. För det handlar inte om just dofalergiker utan att det bara är börjad till att förbjuda allt. Blomor bli härnäst finns ju tex pelagonier.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem