Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

SP2 till Office 2003

SP2 till Office 2003

Mitt office 2003 på jobbet krånglar. Uppdaterade med SP2 för längesen men installationen kan inte ha fungerat för en del brister som SP2 fixar finns kvar. Dessutom föreslår office update att jag skall installera SP2 och det går inte att ladda hem senare uppdateringar förrän SP2 har installerats.
Trots detta står SP2 som installerat i kontrollpanelen lägg till/ta bort program. Tyvärr går det inte att avinstallera det SP2 som är installerat.

Någon som har en lösning för detta?
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Har hittat lite info till dej

citat: Det går inte att använda Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen för att avinstallera uppdateringen. Om du vill ta ta bort Office 2003 SP2 från datorn måste du först ta bort Office 2003 och sedan installera om Office 2003 från ursprungsskivan för Office 2003.

Hittade infon här
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bsv%3B887616

kli
pp å klistra
Telamundo
-------------------------------------------------------------------------
200
6-08-09 07:29 Öhm, windows update fungerar inte så bra till office.
_______

Jag menar Microsoft Update förstås. Fel av mig..
Sven, verkar tråkigt tycker jag : )
Får kanske ta tag i det då. Hur är det nu, ligger mail och kalenderuppgifter integrerat i outlook eller ligger det kvar någon annanstans när man avinstallerar office?
Annons
Är inte säker på vilket, men mailen kan du iallafall exportera till "säker" plats innan du avinstallerar, kalender uppgifter vet jag inte. Lycka till

Jag hade liknande problem för ett tag se´n; det var lögn att installera uppdateringar till mitt Office 2003. Efter mycket letande och samtal med div experter kom jag på lösningen själv. Det visade sig att jag inte hade "full" installation och då kunde inget uppdateras. Jag installerade sålunda om Office och valde full installation...det har funkat klockrent sedan dess
avinstallerar man Office paketet så finns fortfarande dina profiler kvar i de sk. pst filerna
i outlook är mail och kalendern samt kontakter och uppgifter
sammlade i dessa pstfiler.
och det går även att göra en egen arkivering till en ny skapad arkiv
pst fil om man vill lägga allt någon annan stans. och sedan importera allt igen på samma dator eller en ny

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem