Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Present

Present

Min snart 18 åriga dotter har precis flyttat hemifrån. Och när hon här om dagen kom hem och hälsade på och åt middag tillsammans med oss så tyckte hon nog att hon skulle ta och skriva av lite av mammas recept för hon hade så dålig fantasi när det gällde matlagning, tyckte hon. Eftersom hon nu fyller år snart så kom jag på att jag kunde göra en receptbok till henne där jag skriver in recepten på hennes favorit mat och så ska hennes småsyskon få förgylla boken med deras egna favorit recept. Tyckte det var en kul idé och nått att dela med mej av.
Antal svar på detta inlägg: 7
Det tycker jag var ett bra förslag! När min dotter fyllde 18 så gjorde jag ett bildcollage till henne. Det var bilder från när hon var två månader och fram till hennes 18-årsdag. Jag såg till att hela hennes när släkt och alla hennes vänner var med på kortet. Det blev väldigt uppskattat. Ibland behöver inte presenter kosta en massa pengar.

Ehm, varför göra det den svåra vägen? Har du ingen scanner och skrivare?

EZ
Det ser väl trevligare ut om det görs i Word. Två spalter och liggande dokument, sen vika hop det, då kan det blir som en liten bok.
Annons
Hejsan...detta blir mitt allra första inlägg/svar här på IS...

Mina tvillingflickor fyller snart 25 år och jag har ett tips om present till er som är intresserade.

De har länge pratat om att de skulle vilja ha våra gamla super8-filmer överfört till DVD..
Sagt och gjort...nu är det klart och vilken höjdare det blev...även för oss som nu återupplever deras spädbarnstid och även vår egen ungdomstid...lätt som en plätt.
Ser med spänning fram emot att få se flickornas reaktion...;O)
Anne_Sofie !

Kollade på din profil där du uppgav adressen till din hemsida/blogg.

En av dom bättre jag sett.

Nu till din tiopoängare.Den med trafikmärkena.Körkortsprov.Den har du
verkligen fått till.Ha,ha.

P.s Pryda personer göre sig icke besvär.!!!!
Det var en bra idé Anne Sofie! Jag har själv velat överföra föräldrarnas smalfilm till DVD men tyckte mig det vara ganska dyrt eller har du hittat något bra företag som kunde göra det till ett bra pris?
Hehe...ja vad kul om fler hittar till min blogg..och nånå...nog kan även de pryda besöka den...de sensuella novellerna är dock bara en bråkdel av hela bloggen..men tack för beröm;O)

Daniel...det ÄÄÄR dyrt..tyvärr...men beror ju på hur många filmer det är...vi hde 22 st. och det kostade tvåtusentvåhundra..då är det även inlagd fin och anpassad musik till de olika filmerna..
Vi har sån tur att vi fick lite rabatt..men hade gjort det ändå...det sägs att det är på sluttampen att föra över dessa filmer ...kommer inte att finnas ngn som gör det längre...så slå till nu om du vill ha dem på DVD...lovar..du ångrar dig inte.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem