Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Bilder i forumsinlägg?

Bilder i forumsinlägg?

Hej Daniel/Göcke.

En liten fråga av intresse. Hur svårt är det att fixa så att vi kan lägga in små bilder direkt i våra forumsinlägg? Storleken på bilderna kunde ju vara begränsad till typ 120 x 120 pixels.

Tycker att det kunde vara trevligt i stället för att hela tiden behöva länka till andra sajter. Länkningen fungerar ju som bekant inte helt hundra.

EZ
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

OK, tack för infot Daniel

EZ
Det vore skoj med att se profilbilderna vid inläggen, frimärksstora antar jag.
Utmärkt förslag....

EZ...Du är inne på helt rätt linje vad gälle bilder i själva inlägget. 120X120 p är nog en väldigt lagom storlek, eller åtminstone ungefär den storleken.
Max 1 bild vill jag låta vara osagt, men definitivt inte en hel massa...kanske 2-3 som max, då ibland kan det krävas mer än en enda.

Vidare hade det varit bra om dessa bilder var klickbara för att få en stor bild, speciellt om man hade tagit några skärmdumpar för att försöka förklara ett problem man har, eller delge en förklaring, lösning på ett problem som är på tapeten.

EZ..och jag som tyckte Du var så gullig som barn

//Breeze
Breeze !

Göcke har ju flera gånger bifogat bilder i sina inlägg.Så den saken är
redan fixad.Vi kan ju avvakta hans besked om det är möjligt för alla.
Men man kan ju länka till en bild,redan idag.

Undrar om inte jag fick en bild av svenkalle på en nästrimmer,i hans
inlägg,eller om det var en länk.

Men visst.Din ide`är bra men jag tror den är svår.Det är nog lika lätt att
länka,och jag tror Forumet blir rörigt.Titta på dom som överdriver dessa
smileyes.Då är mitt He,he bättre,för det begriper alla.
Annons
----------------------------------------------------------------
Quote Breeze:
"EZ..och jag som tyckte Du var så gullig som barn"
----------------------------------------------------------------
Hahaha, ja och det var på köpet den mest smickrande bilden jag hade

EZ
leiake....
Att länka till nytagna skärmdumpar jag tagit på min egen dator blir lite omständigt. Då får man först lägga upp dem på en Hemsida, fixa länkar och skriva inlägget här. Alternativt använda en DNS för att länka direkt till min dator, vilket också är lite bökigt.
Ett annat alternativ är att ladda upp bilden man vill förmedla till en sida som Imageshack eller Photobucket..men...
Hade då varit lättare med en funktion att ladda upp en bild direkt till inlägget.
Bilder som redan finns på internet är en baggis att länka till, men det räcker inte alltid.

Hursomhelst, blir det krångligt eller bökigt med bilder i forumet så är det bättre att vara helt utan.

//Breeze
Har ni alldeles tappat bort att det finns ett bildgalleri på IS där man kan lägga in bilder om man vill förtydliga nåt bildvägen.
Breeze!

Det här med skärmdump gör du svårare än det är.

www.rixdata.se/documents/138.html - 11k
Ärligt talat så har jag inte tänkt på det överhuvudtaget !

Visst kan man göra det, men vore rätt bra att kunna ha med en förklarande bild i direkt anslutning till sitt inlägg...

svenkalle...tur att Du har koll på oss vimspannor som förirrar oss i teknikaliteter när det finns enkla alternativ...

//Breeze
svenkalle !

Lägg in en bild nu,så får jag se hur det fungerar.En lätt beskrivning hur
du får in det i inlägget vore tacksamt.
leiake...kollade länken...

Inte svårt med att ta en skärmdump, men det är omständigare att ta en skärmdump, skicka in den till en helt annan sida, sen skriva ett inlägg här och lägga in en länk till skärmdumpen för att kunna visa den... och om nu detta är en service på en annan sida eller en egen hemsida spelar ingen roll. Det liknar det att lägga upp den på Imageshack eller Photobucket.

Lättare är att ta skärmdumpen, ladda upp den direkt till sitt inlägg när man skriver det och göra den omedelbar tillgänglig för den som läser inlägget.

Det andra alternativet jag beskrev är inget annat än just alternativ att kunna visa en bild. Onödigt krångligt...javisst är det det !

Nu är det här ingen hjärtefråga för mig...jag är nöjd som det är med enbart text. Svårlösliga problem som kanske kräver att man får det presenterat för sig med en bild kan vi lösa med att man mailar varandra skärmdumpar...

//Breeze

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem