Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

InternetStarts mobilstartsida

InternetStarts mobilstartsida

Lämna tips till InternetStarts mobilstartsida här tack!
Mvh
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Detta är min favoritsida till min Z600.
http://www.myt610.net/
/Lasse
Daniel jag tror du får specificera om du menar wap startsida eller en sida om mobiltelefoner.
Jag tror att Daniel menade
http://mobil.internetstart.se/
Annons
haha, ja det stämmer! Där hittar ni Internetstarts nya mobilstartsida. Här går det minsann inte att smyglansera något. ;)

Jag hade tänkt mig lansera det som länktips nästa vecka eftersom jag inte testat klart den. Men nu när det ändå är ute så är det bara att köra på!

Jag har bara testat den på min Ericsson P900 och där funkar den bra, så all feedback är välkommen. Som ni ser funkar den direkt i Internet Explorer också för er som inte har mobiler som klarar av att läsa internetsidor.

Tips på bra andra bra mobiltjänster välkomnas!
Jag kunde inte ladda in sidan på min T200, sidan var för omfattande. Går det kanske dela upp den?
Jag vet inte vad felet beror på med din mobil eftersom jag inte känner till din mobils begränsningar utifrån WAP eller internet eller om den klarar av att hantera bilder och asp-sidor.

Jag har inte kunnat testa den på olika mobiler, enbart P900 och det funkar bra.

På Ericssons site står det:
"T200 är en GPRS-telefon som kan hantera hastigheter på upp till 43,2 kbit/s. På så sätt surfar du smidigt och lätt."

Det lät inte så smidigt och lätt. Tips?
Nja, jag är inte så haj på telefonens begränsningar o dyl., men den klarar av vissa bilder. Iofs har jag bildvisningsfunktionen avstängd, men det är ingen skillnad om den är på eller inte. Felmeddelandet säger att "TJÄNSTEN inte kan utföra den begärda åtgärden. Sidan är för omfattande." Kanske har något med WAP-inställningarna/GPRS-kontot från leverantören?

Mitt tidigare tips var att kanske dela upp sidan på två sidor? Om det nu är så att hela sidan laddas in i telefonen när man går in på adressen (som det gör när man surfar med datorn)
Funkar finfint till min SE Z600
Kanon! =D
/Lasse
Funkar inte med min Ericsson T39. Inte så konstigt kanske, inte världens nyaste. Det står "The content received from the origin server was to large" Den verkar vara lite för stor för mig.
Jag kan försöka ta fram mindre varianter för att passa era mobiler. Kan ni ge mig tips på några sidor som funkar bra i era mobiler så har jag något att kika på som referens?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem