Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Vilket kön har en dator

Vilket kön har en dator

Detta var en bra definition.He,he

En språklärare försökte förklara det här med tinget "kön" för sina elever.
Till exempel, påpekade läraren, benämns båtar, flygplan och orkaner som "hon". En av eleverna frågade vilket kön en dator har.

Läraren gjorde detta till dagens uppgift och delade in sin klass i två grupper - en med tjejer och en med killar. Uppgiften var att ge datorn ett...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Datorn är en HAN .Krånglar alltid
Hmm, hur är det om man har en till på jobb ?
Blir den andra svartsjuk då ?
Datorn e helt klart en Han!! Man vet aldrig om det kommer funka eller vart man har den
Tintin
Annons
Ajajaj....inte ha flera datorer. ....och envisas du med att ha fler så tala inte om det för den andra då kan den få virus
Tintin
Men de kanske kommuniserar mellan varandra på internet ?
Tänkte inte på det Men du ser att det e bäst at va försiktig man vill ju inte att datorn ska råka ut för virus
Tintin
Det där men könet på datorn kan vara lite marit. För min frus väninna ringde mej en dag
Och sa så här, nu har jag fel på min mus igen kan du komma och pilla på den igen. Det blev
Tyst en bra stund i andra ändan av luren men sen kom skrattet. Jag hade varit hos henne och fått igång hennes trådlösa dator mus förut, hon fick inte igång den hur hon än pillade sa hon.
Men när jag hade installerat om den (pillat som hon säjer) så funkar det igen den behövde en manlig behandling sa hon. Då kan man
undra är datorn en han musen en hon, för vi har ju lite svår att prata med varandra ibland
wille53, det tål att tänka på.
Datorer är helt klart en hon, en han, kan väl inte ha något fel på musen?

xyz.
Jamen musen är ju ett tillbehör! Man kan ju ha en dator utan mus!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem