Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Comhem

Comhem

Halloj.

Har precis uppgraderat till Comhem 24 , så jag tänkte höra med er här , om det är någon som har koll på den faktiska hastigheten ni får ut av dom , själv får jag för tillfället c:a 15 MB ner. genom TP-Test.
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Sixten74 där tar du fel.

Om du betalar för 100mbit och får 20mbit så kommer garanterat BBB göra något åt det då det ej är innom feltoleransen, ja förutsatt att du säger åt dem. Men är det därimot du som har en router eller gateway som inte klarar mer då är de inte skyldiga något.

Hema den här grejen avgjordes för några månader sedan. Operatören blir återbetalningsskyldig om det är för stor skillnad från det utlovade.
Ta det lugnt , jag vet vad som gäller , ville bara veta vad andra har för hastighet på comhem.


Och jag har kört direkt mot modemet o kollat, utan router.
Rob:

Jag känner en kille som hade BBB ADSL 24Mbit/s för något år sedan. Han fick bara 7 - 8 Mbit/s downstream, BBB gjorde en grundlig felsökning på datorn via telefonservice så gick det inte att gå vidare då de "enligt kundkontakten" bara lovade upp till 24 Mbit/s. Jag vet inte mer beklagligt nog men det var vad jag hörde.

Själv jobbar jag som supporttekniker på ett annat bolag än BBB. Vi rapporerar hastighetsproblem vidare till övervakningen som i sin tur kontrollerar bandbredden, signalkvaliteten, belastningar m.m. vilket i sista fall resulterar till teknikerbesök hos kunden själv. Jag vet inte om BBB skickar hem tekniker till kunder dock, någon annan som vet?
Annons
Nu är min övergång från UPC till Com Hem klar..

Men jag tycker allt har blivit segare på nåt sett..

Jag har samma hastighet och samma program i datorn men det tar en halv till en sekund längre att ladda/byta sidor...

Nåja...man kan inte få allt i världen..

Hejsan!!!
Jag har också comhem 24 mbits!
Dock måste jag rätta er med en sak!
när man köper em hastighet ex 24 mbits så innebär inte det att man laddar ner 24 meg mer sekund!
Det är lite mera inveckat det är så att man räknar i delar!
Med en 24 megs uppkoppling ska man ligga på ca 3300 Kb/sec!
Jag kan inte välja 24mbits hos comhem för närvarande. Det är för många som har valt denna tjänsten så de vill testa systemet ett tag innan fler kan få tillgång. Jag får klara mig ett tag till med min 8 mbits lina. Det stora problemet som jag tycker är att jag inte kan få en snabbare hastighet upp.

ha det
Jah har undrat i 10 år,varför det går med olika hastigheter upp och ner???

Om jag åker tåg till Alingsås så tar det 30 minuter.Åker jag tåg från
Alingsås till Göteborg,så går det oxå på 30 minuter.Men där finns
dubbelspår.

Det har dom tydligen inte uppfunnit det än när det gäller data.He,he

Fattar inte "nåt"!
enkelt leiake. tänk dig att du skulle sända alla vagnar efter olika spår mellan Göteborg och Stockholm och de kom fram i o ordning så du måste rangera dem för att komma i ordning och vid olika tid (väntar in), då har du datatrafiken i ett nötskal.
Leiake : Tar du pendeln tar det 39 min. I bästa fall samma åt andra hållet.
Någon som vet en adress till comhem's test server , den fanns med i tp-test listan förut ,men har varit borta ett bra tag nu???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem