Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fireware

Fireware

Är det någon som vet hurman får igång firewareporten. Jag har en ny dator och när jag kopplade in min DV-kamera får jag ingen kontakt.
Det verkar som om firman har glömt att installera denna. När jag går in under mina anslutningar så finns inte denna port med.
Jag kör Windows XP.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Hassez

Gå in i enhetshanteraren

(Start/Kontrollpanelen/Prestanda och underhåll/System/Maskinvara/Enhetshanteraren)

Titta efter något som heter IEEE1394 eller 1394 Net adapter detta är benämningen på denna ingång. På min laptop finns den bland Nätverkskorten

Hittar du den i enhetshanteraren och den inte har några frågetecken eller utropstecken mot gul botten på sig fungerar anslutningen. Ev. kanske du behöver aktivera anslutningen.

Du kan däremot behöva installera drivrutin för DV-kameran för att få det att fungera. Det är det troligaste.

Lycka till!!

PS.

Firewire heter det.
Hej Tejay4u
Tack för svaret. Det enda som finns i enhetshanteraren är nätverkskortet.
Jag tror att dom inte har installerat Fireware. Någon drivrutin för DV-kameran behövs inte. Jag har kört denna på en annan dator utan någon drivrutin. Jag använder Pinnacle Studio Pro v. 10.
Jag får nog ringa supporten på måndag, men tack i alla fall.
Hassez , vilken dator har du ???
är den ej aktiverad i bios??

om inte tejay4u förslag i enhetshanterare ger något.
Annons
Hej Göcke.
Det står ett namn på datorn Cooler Master. Det är ett datorpaket jag har köpt på Komplett.se och paketet heter Komplett Home i40.
Ja du om det är den dator du hänvisar till med det mordekortet så är det nog inte så konstigt att Firewire porten inte fungerar då det inte finns någon.
Rob.
Varför är det då ett uttag på frontpanelen?
Hassez: Ditt chassi är förmodligen förberett för firewire men inte inkopplat. Saknar ditt moderkort stöd för firewire så kan du komplettera med ett PCI-kort med firewire.
Telamundo.
Jag får prata med Support i morgon och höra vad dom säger. En dator i den prisklassen där förväntar man sig att det skall vara en Fireware. Det är den viktigaste porten för mig då jag håller på med DV-filmning.
förväntar du dig firewire kan jag bara säga köp Apple. På PC är det ingen standard att de har det, så kollar man inte vad man får innan man köper ja då blir det så här.

Och nej din dator är inte speciellt dyr med tanke på vad som ingår.
Hazzez:

Har du ringt och kollat med dom som sålde produkten varför den inte fungerar som den ska?

Om inte..gör det..


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem