Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Angående stängda raderade trådar

Angående stängda raderade trådar

Har en längre tid(tio år) retat upp mig på att moderatorn kan stänga
en tråd eller radera den utan att förklara sig.

Skall det var så "djävla " svårt att förklara varför han agerar så.

Det räcker ju med några ord.Men det är väl för jobbigt.

Vi tar en tråd som 20 st. har engagerat sig i och skrivit en massa .
Plötsligt raderas allt detta material på grund av olika omständigheter
som vi inte har att göra med (allt enligt daniel).Vem har då med det att
göra? Är forumet till för ägarna eller medlemmarna.

Utan medlemmar inget Forum.

Nu har vi ältat detta fram och tillbaka under alla år.Det måste hända något!

Jag yrkar på en förklaring till varje handling som en moderator företager
sig.Jag är "sick" på detta egenmäktiga förfarande som nu pågår.

Daniel du måste inse att du är inne på fel spår.Allt detta skapar otrivsel
på en för övrigt mysig sajt.

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Ok jag tar gärna emot förslag. Vilken lösning tycker ni blir bäst om en tråd uppenbarligen gått för långt, strider mot forumsreglerna eller bara innehåller reklam?

Att som moderator skriva en sista kommentar i samma tråd som förklaring till varför det har gått för långt och sen låsa tråden så att den fortsätter vara synlig för alla?

Om det är ett inlägg som bara handlar om reklam eller smutskastning, kan vi bara ta bort den då eller vill ni att det forsätter ligga publikt så att alla kan se det?

Om vi låser en tråd, accepterar ni det då att det är slutdiskuterat? Eller vill ni diskutera vidare varför den stängdes?
Jag håller med Leiake att det hade varit en klar fördel om man fick reda på varför en tråd plockas bort. Det blir bar en irriterad stämning ,med en massa onödiga spekulationer och gissningar om varför en tråd bara försvinner.
I det senaste fallet hade man bara kunnat säga att ni tycker diskussioner om olika mediciner är olämpligt på detta Forum, då hade det aldrig blivit mer diskussioner.

På dina frågor Daniel så tar jag dem i ordning.

1 Det klart bästa förslaget, inget smygande o smusslande, då föredrager vi nog ärlighet.

2 Tycker även det är ett godtagbart förslag, smutskastning är något man får tåla, men går det så långt som hot eller dylikt, då kan ni göra som ovan, så kan de som stått för orättigheterna stå där med skammen, det går väl även att stänga av folk från Forumet.

3 Om ni låser en tråd, anser i alla fall jag att den är slutdiskuterad!

Jag vet att ni gör ett jättebra jobb, men känner ibland att ni behandlar oss lite som människor utan eget eget ansvar, så är det naturligtvis inte!!!!!!!!
Micke03.

Trots sin ringa tid på Forumet så har Micke satt sig in i hur Forumet skall skötas.När han nyss började med sina cykel turer på 17 mil.Då tänkte jag
att här är en "knäppgök" till.Men jag tar tillbaka dessa mina omotiverade
tankar och förstår att motion är bra både för hjärnan och kroppen.

Jag vill påstå att Micke är en av våra bästa debattörer vi har haft på detta
Forum.Han är vänlig omtänksam och ödmjuk.

Sen har han en förmåga att säga saker utan att såra samtidigt som han inte är rädd för uttrycka sanningen.
Annons
Vet inte vad jag skall säga Leiake, inte van vid sådana översvallande ord om min person. Skall jag kontra med något, så blev jag lite orolig när du inte syntes ett par dagar på forumet, dina inlägg är ofta sakliga och humoristiska, även om de samtidigt kan vara sarkastiska, och jag kan förstå att du är en stor profil här på "vårt" Forum.

TACK!!
Hej Daniel o alle sammans..
Kan man inte göra ett forumiforumet,där man kan diskutera allt mellan politik o himmel o pannkaka..man kan ju ordna en extra poppuppare när man vill in på den stängda läskiga avdelningen,skall krävas medlems inloggning för att även kunna läsa denna del.. som briserar i rutan och VARNING DENNA DEL AV FORUMET ÄR EJ CENSURERAD typ...förutom den vanliga,censuren med ja typ rasism osv..är ju publikt osv..Kan inte det vara något..denna del ska ju oxå förövrigt moddereras..men kanske vara lite mer lössläpt vad gäller politik,osv...Bara en tanke...
Jag har inte varit med på sidan särskilt länge men jag tycker moderatorerna gör ett bra jobb och när det gäller tråden med medicin och annat så var det ju den som startade tråden som bad att den skulle tas bort vilket moderatorerna klargjort flera gånger. Sådant får man respektera.
Överhuvudtaget!
Respektera varandra och moderatorernas ideella arbete!!
Något speciellt forum för pajkastning är i alla fall inte jag intresserad av, det finns tillräckligt med såna sidor.
Viktor, är alla diskussioner som du inte tycker om pajkastning.
Förlåt, jag bara undrar!

Nu drar jag mig ur denna "diskussion"!
Tycker som Viktor att det har fungerat bra som det gjort sista tiden.
Att trådar där även jag medverkat tagits bort kan jag leva med.
Oftast förstår man borttagandet då man tänk till.
Att lovorda debattörer som förespråkar att man ska få smutskasta övriga forumkamrater är för mig helt främmande.
Viktor och svenkalle!

Har ni någon gång skrivit ett inlägg som ni efter 10 minuter sett försvinna
i intet utan ett uns till förklaring. Nä,hä Tänkte väl det.Ni vågar inte skriva vad ni tänker.(Fick en biljett av svenkalle-breeze.när dom höll på med sina
uridiotiska hemsidor).Har gjort en ny hemsida,men kan tyvärr inte visa den
då min syster ena bröstvårta lyser igenom brudklänningen.

Men det har jag och många andra upplevt.Jag själv bryr mig inte, om jag får en förklaring.Ibland är man subjektiv och förstår inte andras tankegångar.

Om nu en moderator vill ,av någon anledning,stoppa en tråd.Så låt han göra
det.Men skicka ett mail till upphovsmakaren varför!!Meddela andra oxå!!

Hela mitt agerande går ut på att att få besked varför man behandlas så.
Sen kan man ju gå ut med en varning.Det har ju dom i läkarkretsar.Har ni hört något så dumt.Varna en kirurg för att han har kapat fel ben när han
skulle sitta inne på tio år.

När jag ändå är igång så kan jag en rolig historia.

Läkaren gick ronden.Kom till Andersson.

-Ja herr Andersson.Jag har två saker att förtälja.Jag tar den tråkiga först.
-Vi har kapat av er bägge benen av misstag.
-Jaha och den glada nyheten då ?
-Han i sängen bredvid vill köpa era tofflor.
Hej igen och tack för att ni ventilerade lite olika åsikter det uppskattar jag!

Jag försöker sammanfatta det lite.

Det verkar som de flesta tycker det går ganska bra och är beredda att ge oss lite småråd vilket är bra, tack - det lyssnar vi på! Micke dina kortfattade svar uppskattar jag och det är en linje som vi ska göra vårt bästa i att följa. Er andra som också gav input, tack för det.

Ang leike verkar du ha tagit lite illa upp av vi tog bort tråden sömnproblem med anledningar som vi inte gick ut med i tid. För att försöka stilla ditt sinne så kan jag säga att vi tar åt oss kritiken om att vi direkt kan meddela varför vi låser eller tar bort en tråd. Nu dröjde det en halvtimme innan vi gav besked och det kan vi bli bättre på. Förekomma istället för efteråt.

För att detta ska funka så uppskattar jag att vi inte behöver lägga en massa tid på att diskutera riktlinjer och beslut varje gång utan att ni godkänner vårt arbete där vi gör vårt bästa att följa öppenhet, tydlighet men också regelmässigt enligt IS regler. Ingen är ju perfekt och jag tycker det är dags att gå vidare det är ju ändå något vi kan lösa tillsammans med vanligt sunt förnuft.

Kommentar ang lazzes förslag om att ha en extra avdelning där man själv måste godkänna vissa villkor att få access till den så kan jag säga att det inte går. Jag som sajtägare är ansvarig för allt som publiceras på IS. Skulle något olagligt eller annat skrivas på IS är det alltså mitt ansvar. Därför går det heller inte att behålla trådar som är olagliga med en förklaring eftersom ansvaret blir mitt.

Jag hoppas att vi härmed kan gå vidare.

Mvh
Daniel

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem