Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Vad är det med politik?

Vad är det med politik?

Eftersom politiken verkar vara ett hett ämne så undrar jag. Med förhoppning att inte bli attackerad av menlösa svar och sarkastiska kommentarer och skämt!
Raka frågor

1. Är det i tron att ni ska kunna förändra något genom att disskutera här?
2. När kommer personers åsikter inte längre respekteras?
3. Kan det verkligen sluta på annat sätt än att det blir tjafs fram å tillbaka ?
Då det hela handlar om att två personer, eller fler, har så olika uppfattningar att de inte är beredda på att ändra sig.
4. Ser vissa det som en chans att värva medlemmar?

A: Tycker så så här
B: Tycker inte så
A: Nähä varför inte det?
B: Jo därför att bla bla
A: Jaha
A förstår och där tog den disskutionen slut

Jag kan förstå att två partiledare tjafsar fram å tillbaka men det är ju inte precis så att den en säger
-Ok du har talat sååå väl så jag droppar det jag står för och går över till dig
Han kommer fortsätta köra sitt race
Men här på forumet ?
Om det kommer en tråd där det kommer disskuteras politik kommer jag gladligen följa den, men aldrig lägga mig i. För om mindre "heta" ämnen blir så förbannat infekterade här och ibland mer liknar sandlåda
"han sa så, då måste jag säga så till honom för han var dum. Annars ropar jag på mamma"
så utsätter jag mig för risken att bli attackerad och den fighten väljer jag inte. För man väljer sina fighter
Hoppas ni får igenom er politikforum, så har vi andra något att se fram imot :)

Observera att detta inlägget är riktat till er som VILL disskutera politik här. Själv vill jag inte disskutera men följer gärna spektaklet
Antal svar på detta inlägg: 7
Huckleberry:

Man vill ju på påverka andra det är ju det som är MITT syfte i alla fall!!!

Ex. JAG tycker att IRAk-kriget är helt åt ........

Och detta har ju nu bevisats!

IRAK är MYCKET NÄRA inbördeskrig!

Och Al-XXXXXX ha redan vunnit kriget....

Bevis: övervakningsamhället har ökat precis som dom vill....

M.a.o kan dom säga: NI HAR INGEN DEMOKRATI!

Så ENKELT var det!

Det är väl egentligen inte konstigare att diskutera politik än grafikkort. Det finns olika åsikter och inget egentligt rätt eller fel. Det handlar om att kanske öka förståelsen för vissa fenomen i samhället. Mycket av "politikerföraktet" tror jag beror på okunskap från tyckarna. Om det istället ventileras på ett kontrollerat sätt där alla har möjlighet att yttra sig eller ställa frågor så gynnar det ju alla. Jag tror inte att någon vill starta en politisk karriär här. Men som nån sa tidigare, det här är saker som berör oss alla.

Sen kan jag tycka att diskussionerna tar sig en del villovägar här i andra ämnen och frågan är då hur går det med politiska frågor? Vi får väl se... Så länge det inte går till personangrepp så är det väl ok, men nåt ska väl moderatorerna göra
Är jag dum i huvudet eller undviker ni att svara på frågor som ställs?
Det är ju som politikerna gör, talar omkring och inte om det som frågan gällde.
Annons
Då vet jag inte vad för typ av svar du förväntar dig. Vill du inte förstå? Får väl svara rakt upp och ner. Att ge ett svar ja eller nej på en fråga kan bli väldigt fel. Om du bara får svara ja eller nej på frågan om du slutat supa så kan du ju räkna ut resten.

1. Ja
2. Förhoppningsvis aldrig
3. Ja
4. Kan bara svara för egen del. Nej.

Ett sånt här rakt svar ger ju i princip ingen information utan ytterligare förtydligande.
1. förändra, klart att man vill förändra. Jag vill förändra inställningen till politik, inte nödvändigtvis politiken i sig. Öka kunskapen om varför det är si och så i samhället. Jag vet att det sitter en massa insikter runt om i stugorna. Folk med bra idéer om olika företeelser i samhället som jag vill lära mig något av. Min förhoppning är att en diskussion skall kunna föras på en vettig nivå. Pajkastning är ju inte särskilt givande. Det är där moderatorerna kommer in.

2. Du förutsätter att man inte kommer att respektera andras åsikter.
3. Varför ska man ändra på någons uppfattning?
4. Värva medlemmar till vad?

Eftersom du väljer dina fighter och inte kommer att delta i någon politisk diskussion utan sitta vid ringside funderar jag på varför du startade tråden.
Tack Tompaxox
Det var bra förklarat, tydligt informativt och nu förstår jag mer om varför detta är så intressant
Huckleberry:
Ska man resonera som du, kan man inte diskutera någonting. Det finns delade meningar i alla diskussioner.
När det gäller politik och fourm ja då resonerar jag så kort och tråkigt. Det håller jag med om.
Så jag är rätt tråkig på politikpunkten
Därför ska jag inte ge mig in i politiska frågor så jag lämnar dem till er som gillar det.
Jag är ingen partypooper

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem