Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Långsam uppkoppling hos IS?

Långsam uppkoppling hos IS?

Är det fler än jag som upplever att det tar lång tid att komma in på Forum? Jag klickar t ex på "20 senaste nya trådar", det tar ibland upp till 1 minut innan jag får upp trådarna. Ibland går det inte alls.
"10 nyaste medlemmar" - den sidan är ofta hopplös att få fram.
Vad beror detta på? Någon som vet? Det här har hänt mig under innevarande vecka 2/2007.
Jag har aldrig upplevt detta tidigare och har inte bytt dator eller pgm.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kollar upp nu och det är olika långa svarstider från olika internetleverantörer

en del kan ta olidligt lång tid, så det timar ut.

Håll ut , det finns nog folk som jobbar med problemen.
utan att vi kan göra något.
Det har alltid varit så för mej också, länken på högersida med senaste tråden går snabbare än den vänstra under Tjänster.
När jag skulle in nu tog det säkert 1 minut att läsa in sidan, så jag började undra om moderatorerna jobbade på sidan (men jag kom på att jag hade en filöverföring på G i bakgrunden)
Antagligen är det väldigt mycket som skall läsas in (det skrivs ju en del på forumet).
Jag använder IE7 men har inte fiskefiltret inkopplat.
Jag tror nog att det är sidans storlek som är problemet (om det nu är ett problem att vänta lite?)men jag kan ha fel. Har man en långsam lina kan det nog vara värre om man skall använda forumet som chat vilket en del verkar göra.
det är segt och lika dant hos mej, dessutom vet jag inte varför datorn jobbar i evigheter när just IS sidan ska öppnas. så har den heller inte gjort förut. IS brukar alltid vara snabb.
Den jobbar fastän det står klart neri hörnet.
Annons
CA 1 minut nu (har inte gjort det tidigare, 3-5 sekunder tidigare) detta var första gången det tog tid att komma in på forumet. Har haft IE7 i ca 1 månad, alltid kommit in snabbt.
Göcke: Vad är FF ?
Brinken : FF är förkortningen för Fire Fox webläsare.
men problemet är inte era läsare just nu, utan ett annat problem.
som kan orsaka svarstider på flera minuter

håll ut
Nyss var det stört omöjligt att komma in på IS. Jag väntade i 1,5 min innan jag fick kontakt.
Göcke: Vad är FF och IE och IE7?
Poppo: FF=Firefox, IE=Internet Explorer, IE7= Internet 7(Version7)

Tar fortfarande lång tid att komma in på IS, Alla andra sidor funkar normalt, men IS är segt. Är det inte problem från er sida då????
Viste jag att det var fel hos IS så skulle jag säga det.
Vad menar Du Brinken:"fel från Er sida" (menar Du min... eller IS?)

Allt annat är normalt, precis som Du skriver. Tidningar, bank,
surf m m. Det är endast Forum och dess funktioner som inte är OK för mig just nu.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem