Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemåterställning

Systemåterställning

Har haft anledning att köra "Systemåterställning". Har provat flera tidpunkter men hela tiden fått meddelande om att "Återställningen misslyckades" samt att "Inga ändringar gjorts".
Vad göra? Finns det något reparationsprogram?
Har Windows XP Home.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Utvandraren, testa Panda har haft den i flera år fungerar utmärkt. Problemet tror jag är att man bygger in så mycket skydd att det är svårt att få en god och tillförlitlig funktion, det blir kraftödande och tungjobbat för datorer som har ett par år på nacken.
Annars har Du AVG som är gratis.

free.grisoft.com/
AVG är verkar jobba smidigt, men programmet saknar brandvägg
Annons
Det här är en bra och gratis brandvägg, http://personalfirewall.comodo.com/

xyz.
Brandväggen som finns i Windows XP tycker jag funkar alldeles utmärkt.
Hej igen!
Hade hoppats på att få ge ett positivt svar. Men icke sa Nicke. Symantec har inte besvärat sig att svara. Lovade svar inom 72 h - nu har det gått 144. Svagt. När prenumerationen går ut så går även Nortonprogrammet samma väg! Har betalt för ett år - har utnyttjat en månad imorgon!
Det är inte endast systemåterställningen som "spökar". Skickar jag e-post med ett par bilder så "virusskannar" Norton utgående post så min POP3-server hinnet somna.
OK! Jag återkommer om Symatec händelsevis vaknar!
Utvandraren
Helt klart så får du anstränga dej att sätta regler som passar dej i din produkt.
du kan ju börja med att stänga av virus sökningen i utgående mail.

och göra den sökningen manuelt iställe om du tror att du har virus i de filer du skall sända iväg.
OK! Tack för tipset. Kommer att följa rådet, d v s inaktivera virussökning för utgående post när jag är säker på det är "virusfritt".
Jag bytte från Norton till F-secure och har sedan dess inte haft några problem.
Hej!
Må vara att jag är gammal, ful och gråhårig - men dum är jag inte - det tar bara lite längre tid! Och det kompenserar jag med envishet!
Skämt åsido, jag har fått svar från Symantec (på svenska)och fick tips på hur gå till väga och det fungerade!
Tipset var följande:
1. Öppna ditt Nortonprogram
2. Välj fliken Norton Internet Security
3. Klicka på Inställningar
4. Klicka på Auto-protect, sen Konfigurera
5. välj Diverse i menyn till vänster
6. Avmarkera rutan vid "Aktivera skydd för min Symantec-produkt"

Genomför Systemåterställning!

Efter Systemåterställning aktiveras skyddet för Nortonprogrammet enligt stegen ovan genom att rutan "Aktivera etc" markeras.

Nu är jag nöjd och belåten igen!

Symantec meddelade att jag fick sprida tipset vidare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem