Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Incredimail flytt till outlook

Incredimail flytt till outlook

Jag har sedan ett par år tillbaka Incredimail installerad på min dator. Nu vill jag ta bort det, och endast använda Outlook. Jag vill spara och flytta över mina mappar, men hur gör jag?

Tänk på om ni svarar, att jag tillhör de okunniga vad gäller datorer, skriv därför eventuellt svar, med en så enkel beskrivning som möjligt.

Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jo det vet jag, jag undehåller en del medlemmar med deras datorproblem. men det var inte min fråga. ;=)
Fick jag inte nämna SeniorNet eller vad menar du
Jovist får du det , men min fråga var om lösningen fanns på seniornets sida.
och varför då göra den osynlig för oss andra som hjälper till.
Annons
Jag begriper inte något alls,det var någon som hänvisade till Seniornet i Malmö och jag påpekade att för att bli medlem där så måste man vara medlem i huvudföreningen Om det var något fel i det är det nog bäst jag slutar att skriva i det här forumet
Vargo jag tror nog leiake kan svara på frågan, eftersom det var han som
var någon och började länkandet till seniornet.
Jag har sökt på seniornet, men inte funnit svar på min fråga, så därför upprepar jag.

Hur flyttar jag mappar från Incredimail till Outlook, någom som vet?
detta program säger sig kunna det
http://www.processtext.com/abcincredimail.html
om det är sant eller inte har jag ingen aning om
någon som testat deras produkter?
Micke03!

Min tanke var att du skulle gå med i denna förening, och lära dig lite mer
om datorn och dess handhavande. Det är mycket lättare att lära sig om
man får personlig hjälp. Det är ju billigt. 200:-/år tror jag??

Med tanke på att du inte kan taga emot länkar, som jag bifogar så är det inte lätt att förklara allting för dig.

Detta Seniornet är en förening som har lokaler och datorer, samt handledare som hjälper dig att bli vän med datorn.

Det är mitt tips, om du vill lära dig fort. Denna vägen genom Forum är
lite krångligare. Jag vill ditt bästa.
Tack leiake för din förklaring på länken till seniornet.
Jag kan nämligen också rekomendera föreningen.
De gör mycket bra saker.

angående min länk så har jag fått tipset att gratisversionen av abcincredimail
sätter samma datum på alla mailen, och skall man ha orginal tider och datum så gäller det att köpa programet.
Här kommer förklaringen att flytta incredimail.

SVAR: Incredimail. Hur få över mail till Outlook?

Jag använde själv Incredimail ett tag men tröttnade. Incredimail har ingen funktion för att exportera brev till ett annat program för att de på detta viset vill behålla dig som användare av deras program. Men det finns ett annat fullt fungerande sätt att lösa det.

Det är en hel vetenskap att flytta mailen och få rätt datum på dem men jag ska försöka att förklara. Är du med?

Ladda ner http://w1.413.telia.com/~u41315250/incrediconvert.zip (346 Kb) som jag för övrigt fick tips om här på Eforum!. Zippa upp och kör IncrediConvert.exe. I detta program så ska du bläddra fram till mappen där dina brev ligger. (C:\Program\Incredimail\Messagestore vill jag minnas att de ligger i…) Välj mapp där de exporterade breven ska ligga och välj även en plats du kommer ihåg, t ex. på Skrivbordet.

När du exporterat breven så öppnar du denna mapp som du nu har på skrivbordet och Outlook Express samtidigt. Alltså ha både mappen och Inkorgen i Outlook Express framme på skärmen brevid varandra. Nu markerar du alla breven i mappen och drar dem till Inkorgen-fönstret i Outlook Exprees. Nu ligger de där och är det Outlook Express du använder så är det klart...

...men vill du ha dem med de rätta datumen i Outlook så fortsätter du att läsa…

Importerar du dem till Outlook från Outlook Express användandes Outlook så får du dagens mottagningsdatum på alla brev vilket ju inte är så kul. För att få de rätta datumen så måste du exportera dem till Outlook från Outlook Express användandes Outlook Express.

Se till att du har Outlook installerat. I Outlook Express klicka Arkiv – Exportera – Medellanden. Du får upp en dialogruta. Klicka OK. Eventuellt får du en till där du väljer Outlook profil och sedan en där du lämpligen väljer att exportera alla mappar. Dina brev exporteras till Outlook och ligger nu i Inkorgen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem