Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kolla mail i Outlook

Kolla mail i Outlook

Finns det någon möjlighet att kolla om jag har mail, utan att logga in på Outlook.
Hade tidigare Incredimail, den kunde jag lägga in en snabbstart i fältet längst ner till vänster bredvid klockan. Förde jag muspilen över Incredeimailsymbolen, så kunde jag se om det var några nya mail.

Enkelt o smidigt, men kan inte finna att den funktionen finns på Outlook.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Micke03.!

Föreslår att du laddar hem Incredimail igen. Det är klassat som spionprogram. Men vad gör det. Dom har vissa grejer som är bra.

Själva har jag Poppeeper. Den är mycket bra, men lite marigt i början.
Men där har du samma system som Incredimail.

www.poppeeper.com

Fungerar inte med Outlook. Bara webbbaserade mail. Såsom Hotmail.

Skall du ha nytta av Outlook, tror jag du måste knyta dig till MSN.
Varför inte mobilen?
Enkelt o smidigt
Nej Leiake, jag har inte hämtat hem Incredimail igen, det var besvär nog att bli av med den.

Men visst fanns det fördelar, bl,a det jag nämnt. Jag är nöjd med Outlook, men av ren vana saknar jag vissa funktioner i Incredimail, man är ju vanemänniska.

Micke. Hur fungerar e-mail i mobilen, är det kostnadsfritt att taga emot mail?
Annons
Du kan använda både Pop tray och MailWasher på det sätter, då kan du filtrera bort spam också.
Jag använder dom och det funkar bra. Jag kör visserligen med Outlook express men det bör gå lika bra med Outlook

http://www.poptray.org/

http://www.braprogram.se/mailwasher-free-5
1
Micke03: Med mitt abonnemang kostar det inget, men för andra så tar de betalt för datatrifiken som går mellan mobilen och operatören. (Brukar inte vara så mkt)
Om man har g-mail o konfiguerar det med outlook så kan man se när man får ett mail.
Tack för alla förslag, skall prova dem i tur o ordning
svenkalle: Jag laddade ner programmet Pop tray och kör det till min hotmail och det är ju kanon. Jag undrar bara hur man installerar nya skins till programmet som finna att ladda ner på deras hemsida? Hoppas att du har lösningen på det.

Raj-Raj
Ray-Ray TACK.

Detta var precis vad jag ville ha, alltså PopTray.

Väntar nu bara på att Telia skall få igång e-mailtjänsten, så jag får se att det fungerar.

Tack till dig också SvenKalle!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem