Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skilsmässobarn

Skilsmässobarn

Vi har flyttat fån vårt hus til en lägenhet men det är dåligt . Inte bra tapeter och inte bra spis och vi har ingen trägård. vi har katten med oss och hon är busig. men det är roligt för jag leker med henne

det är jåbbigt ibland att vara ett barn när när mamma och pappa skiljer sig.
har ni några erfarenheter av detta...

kakan
Antal svar på detta inlägg: 8
Jodå, jag är med ett så kallat skilsmässo barn. Det man inte får göra är att ta på sig skulden för att mamma och pappa skiljer sig. Nu vet jag ju inte hur du har det hemma men väldigt ofta så är det ju en massa gap och skrik över det ena eller det andra och då kan det vara bra att ha någon att prata med. Hoppas du har många vänner du kan ta upp detta med och gärna någon utomstående vuxen.

Jag lider med dig men det blir bättre även om det tar tid, mycket dumt kommer att sägas mellan mamma och pappa ett tag framöver misstänker jag men som sagt du får inte ta åt dig av det.

Mvh Fullast
kakan98!

Om det kan vara en tröst, så är du inte ensam om detta allt större problem.
Jag bifogar en länk, som din pappa kan hjälpa dig med, om du inte fattar
allt som står där. Själv har jag haft problem, men det löser sig alltid.

www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_7368229.asp - 67k -
kakan98: Jag var själv skilsmässobarn och min son är det på så sätt att han har aldrig fått leva ihop med oss två tillsammans. Du har rätt att kräva av dem bägge, att du ska kunna träffa dem när du vill (om den du vill träffa inte ska göra något barnfritt), de får aldrig tala illa om varandra inför dig och du får INTE bli ett slagträ mot den ena eller den andra och du ska kunna tala till den ena om den andra.
Annons
Så klart att jag träffar mamma och pappa, dåm är mina föräldrar och dåm är inte sura på varandra.
pappa letar hus nära mamma så att vi kan cykla till mamma när vi vill
tryckte dubbelt
Mina föreldrar skilde sig när jag var tre så jag vet hur det känns =/
Det är klart man lir berörd och så men det beror ju på hur föreldrarna beter sig efter skilsmässan :) själv så tycker jag det funkar bra med varannan vecka, och dom bor ju ungefär 2 km ifrån varann så jag kan ju åka till vem jag vill :)
(alltid tuffast i början men efter ett tag vänjer man sig :)
Själv har jag aldrig lidit av det men man får önska lycka till om du inte har vant dig än


//14 årig sundsvalls bo
Hej!
Jag är ett såkallat skilsmässobarn!
Mina föräldrar skilde sig då jag gick i 8:e klass...

För mig har det nog egentligen bara varit positivt!
Glad mamma, Glad pappa!

Innan var det mycket gräl och gnabb, ingen kärlek..

Nu har Både mamma och pappa hittat sina kärlekar!

Jag är glad så länge de är glada!

Visst, skall icke sticka under stolen med att jag var bitter från början.. men ... DET GÅR ÖVER!! :)

nu har jag istället 4 vuxna människor att be om råd, (OCH PENGAR !)
Hej !
Pappa har hittat ett nyt hus men det är ganska dyrt så vi vet inte om vi får råd till det synd va

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem