Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Installation Xp Genuine Advantage

Installation Xp Genuine Advantage

Har en kompis som har problem med inloggningsekvensen för windows
Han hade ett lösenord i systemet som han ändrade probleme6t här är att han måste skriva in lösenordet varje gång men, Han kommer inte ihåg det
Allt gick enligt vad det skulle vid installationen Men lösenordet han hade bytte han ut frågan är nu hur skall han kunna återställa det korrekta i ursprungligt skick?
Tangentbordet var anpassat för Franska,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke

kan det vara så att han har två hårddiskar som har XP?
visst kan han ha det, man kan ju bara gissa vad han har gjort.
men har han två diskar så måste man ställa sig frågan, har båda diskarna
installerats från en image eller cd varför sig, eftersom inget bootval finns. och sedan installerat tillsammans i systemet. men det borde ju vara enkelt att testa.
om de bara inte går i någon raid formation. för då ställer det till sig ytterligare.
testa med att köra med en disk ifall det är så.
ja för jag vet att har man i intranät med typ 20-30 datorer sammankopplade så måste både OS/PV installeras på alla datorer eller bara OS:et han är ju fristående så jag förstår inte vad han har gjort, vad han iså fall kan göra som jag ser det så borde han ju isf formatera den andre disken och kanske visar det sig att det är dett som varit problemet och bara ha os:et på den ena det borde räcka. och lägga filerna på den andra det är vad jag kan tänka mig att det är det enda sättet att korrigera detta. Ditt svar har vidarebefordrats per tel till svärfar min. Han sa att han skulle fixa det! så Jag hoppas vid min gud att han inte krånglar till det ännu värre Jag får nog supportera honom lite också. Kompisen Har säkert använt sig av CD-Skiva mest troligt... To be continued...
Annons
Och då menar jag på båda två Formatering rekommenderas i så fall. Enheter han har är f ö e:CD-Rom/Brännare C:/ g: och F:(USB) det är isf g:enheten jag misstänker orsakar problemet troligtvis. (det krockar på nåt sätt) för usb är det inga problem med. De har gått igenom den enheten och de har ju sparat på densamma, Jag kliar mig i håret för att kunna tänka hur problemet kan lösas.
Korrigering: Enheter som finns på hans dator C, D, E, F Dator typ ATHLON K7 Pentium III/Pentium IV

C:\> Standard
D:\> Hårddisk (Extra) Problemet ligger här troligen formatering av denna borde lösa problemet eller vad säger du?
E:\> CD-ROM/DVD-RAM
F:\> USB
man kan ju tänka sig att det finns bootmöjligheter från alla även USB-n ,
enda raka är ju att ta reda på vad de har gjort. att gissa är inte min specilla grej. jag skulle ta bort enheterna och bara starta med en disk och cd/dvd-n.

c och d diskarna om de är separata eller partitioner behöver ju inte vara rätta enhetsbetekningarna som det var just vid installationen tex.
Svärfar min gjorde en OI tidigare i veckan och därmed kan xp själv skapat dessa enheter efter som den söker enheter OSV. Så du har nog rätt
Nu kan Min kompis ändå använda datorn men fortfarande med två versioner sak jag se det som problemet löst? Om han nu kan komma in i systemet kan han inte då formatera D Enheten? Det skulle ju iså fall ta bort dubletten Eller hur och det skulle väl inte var problem heller. HuvudOS ligger ju på C: Eftersom det är standardenheten och där igenom borde han ju använda FORMATERINGSKOMMANDOT

C:/> Format D: (i w98) han formaterade först med win 98 CDn vilket går Har testat själv
Men då blir det som upgradering fr 98 till XP ISF
fel jag menar E: Format D
kan han komma in i systemet borde han ju kunna fixa diskarna den vägen
och vilken ålder på installationen borde han ju kunna se på en del systemfiler/mappar katalogen windows skapas ju och i rooten har du ju en del gammla kvarlevor av autoexec , configsys osv , du skall ju även ha en bootini fil för hur den startar
högerklickar du på windowsmappen från utforskaren och väljer information
så ser du när den är installerad osv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem