Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandskoll

Bredbandskoll

Äntligen en sida som man begriper. T.o.m jag fattade den på 1 minut. He,he!

www.bredbandskollen.se Det går fort!! Sedan får man besked hur det står till. Suveränt.!!
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kör med BBB är uppkoplad i ett nätverk hemma bakom er d-link rauter
Betalar för
Tar emot med10.27Mbit/sek
Skickar med 0.78Mbit/sek´
Svarstid23 ms
inte så bra ju
Provade ett annat test. Samtidigt som bredbandskollen visade 23,66 in och 0,93 ut så visade mitt privata program (TPTest 5.0) 23,16 in och 0,93 ut.

Det verkar med andra ord stämma rätt bra.

EZ
Kollade programmet som finns att ladda ner om man har längre svarstid än 20ms det skulle förbättra svarstiden jag hade 21ms innan när jag kört programmet hade jag 26ms så det var inget bra programm men när jag återställde till tidigare fick jag 18ms istället så någon nytta gjorde programmet men något var ju lite lustigt
Annons
Är inte så bra på datorer.
Skicka 0,58
Ta emot 1.89 Är det bra eller dåligt ni som kan?
Om du 2 MB lina, så är det bra.

Om du klickar på 2 MB ,så får du besked av programmet.
jag fick 18,9 skicka och 78,6 ta emot, ee det bra ??
Det är ju bara att rulla ner testsidan lite så kan ni kolla själva om det är bra...
Hej jag har en 20 Mb lina genom Ålcom (Åland). Kör ADSL2+
och får följande testresultat: Skicka 1,12 M.bit/sek, Ta emot 16,45 M.bit/sek
Tycker jag låter vettigt, eller?
Testade anslutningen på jobbet där jag har 2 Mb uppkoppling.
Ta emot: 2.08
Skicka 0,80

Ska bli kul att testa hemma ikväll... har en 24 lina, men upplever den som rätt seg... antar att värdena inte kommer att bli speciellt bra.
Men nu flyttar jag därifrån ändå, på nästa ställe har man inte mer än ca 100 m till telestationen och då bör det väl bli bra sprutt på bredbandet
Jag har också kollat min anslutning. 10,33/0,83. Skit, tycker jag när jag betalar för 24 Mbit/s. Omdömet från bredbandskollen var: "acceptabelt". Skall jag nöja mig? ...eller klaga?

Tror jag byter till fiberbaserat system, eftersom jag har möjligheten. Dessutom blir det en eller annan tusenlapp billigare per år.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem