Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Senil..

Senil..

Detta står att läsa: "Datorn börjar få slut på minne. Stäng andra program och försök igen."
Vad finns att göra????
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

I vilket läge uppstår detta och vad händer om du startar om datorn?
Står det slut på minne eller slut på virituellt minne?
Ett komplement till min fråga, HP(C:) 216 GB ledigt av 290 GB. Recovery (D:) 833 MB ledigt av 7.35 GB
Jag fattar ingenting....
Hej Lasse.
Jobbar du med något speciellt, dvs har du några program igång so suger mycket minne
Annons
IE kan barrikadera en massa minne om man inte startar om det emellanåt. 350 MB är inte ovanligt hemma om det har varit laddat några dygn.

Titta i aktivitetshanteraren vilka program som är igång och stäng ner sådana som ligger aktiva i bakgrunden. Rensa autostartmappen och /run i registret från onödigt krafs.

tips: Sortera processerna i aktivitetshanteraren i fallande minnesstorlek så ser du lätt vilka som äter mest minne.
Detta händer när jag fått MMS till min telefon och att jag skall se medelandet via telia "visa MMS", medelandet "Datorn börjar få slut på minne. Stäng andra program och försök igen" visas då i min media player...
NÄsta fråga. Vilken mediaspelare?
windows media player
lasse940

Hur mycket RAM har du i din dator. Har du mindre än 1GB så måste du troligen uppgradera din dator. Men en HP med 290Gb hårddisk har nog redan 1 GB RAM.

Har du kört diskrensning.

Du har ju bara använt 60 GB på din C:-disk. D:-disken där ligger Windows på recovery kan jag se. Så du har inte fullt på dina diskar.

Vore jag dig så tryckte jag på F10 när datorn startar upp. En liten uppfriskande dusch på din dator skadar nog inte. Ofarligt men tar lite tid!!
Minne (ram) 1022 MB...så står det att läsa under begreppet "Visa starndadinformation om datorn"...
När detta problem uppstår, har du provat att starta Aktiviterthanteraren och kollat vilket program som tar allt minne, dvs om det är mediaspelaren eller om det är Internet Explorer?

Jag googlade på minnesbrist mediaplayer och hittade två länkar. Den ene är inte aktuell, men kanske denna? http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/Help/81fe3b46-2460-459e-b826-8f13
4a7fe1771053.mspx

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem