Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorprogram

Datorprogram

Kära Clayman!
Funkar dessa till Vista? Vill gärna veta. Här är en länk till dina prog som du skrev om då.
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=61532&sida=2
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Tack för ditt svar Göcke.
Jag har som sagt utorrent igång å sen har jag ett usb minne å en gamepad inkopplad hela tiden. Tiden är jag inte intresserad av men jag tycker att 60-75% av processorkapaciteten i ett par minuter e mycke me de lilla jag har igång.
Är jag orolig i onödan?
leiake kan hålla sig utanför den här tråden så man kan få nåt vettigt svar från dom som förstår sig på detta.
Tack på förhand å ha de gott.
Jag tycker tiden är rimlig, och troligen inte något du kan påverka så mycket själv.
men vill du testa så stäng av alla program som du kör före du går i viloläge
och ta upp den igen efter en stund så ser du om det förändras i tid.
Tack för hjälpen då Göcke.
Lev väl å drick inte för mycke glögg. man får ont i huvet av det ha ha.
Nä skämt åsido-Tack än en gång.
Annons
glöggen tog vi före n

Ha en bra fortsättning
Göcke...
Vad jag vet har jag inte några som helst problem med DNS:en. Har två partitioner, en med xp och den andra med vista. Min skiva är en s.k uppgradering och det kanske inte går at lägga den på en egen partition?
Ringer MS i morgon så får vi se hur det slutar. Hör av mig igen.
Uffe_gus
Vi kan ju inte gissa hur du har det installerat. det måste du själv berätta.

menar du att du installerar en separat uppgradering vid sidan om XP.
men det är XP nyckeln som står för basen i uppgraderingen.

isåfall är jag väldigt intresserad av vad Microsoft säger.
Så här är det.
Har en dator med två partitioner. En med XP Prof. pch den andra partitionen använder jag för dokument. Köpte Vista på dustin, en uppgradering, och fick en skiva med kod. Installerade Vista på partitionen som jag tidigare bara hade dokument. Jag kan hämta uppgraderingar, registrera och allt funkar utmärkt utom att jag inte kan aktivera nyckeln. Får då en felkod som säger at det är DNS-problem.
Man ska väl inte ha två operativsystem på samma partition?
Det är väl inget som hindrar att de ligger på samma partion?
Nu är problemet löst. Microsoft hänvisade till min bredbandsleverantör. Ringde dit men dom kände inte till problemet. Avinstallerade vista från partition 2 och uppdaterade istället vista på partition 1 där XP låg och så funkade allt.Tydligen så gick det inte attt lägga en uppgradering på partition 2 utan det måste finnas ett operativsystem i botten på partitionen.

Gott nytt år !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem