Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredband

Bredband

Har aldrig trott på löften,men här är faktiskt ett som håller...
Snabbade upp mitt bredband från 11 Mbit till 17Mbit,med bara ett par
tangenttryck...
O det är gratis!!

www.speedguide.net/downloads.php
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det gjorde ingen skillnad på mitt mobila bredband via nmt.

Det kanske är mer för de riktiga bredbanden det programmet är bra?

Tack så hemskt mycket för tipset om www.speedguide.net.

Jag har nu hämtat och kört speedguide.net och hör och häpna , nedladdnings-hastigheten ökade från 2,75 Mbps till 5,50 Mbps när jag hade kört programmet.

Jag hörstår inte alls varför eller hur det kunde bli så mycket bättre.

Jag körde www.tptest.se för att kolla vilken hastighet jag hade.

Tack, tack. , ,
När man laddar ner det var skall man installera det, tog hem det till skrivbordet sen går det inte att göra mer
Annons
boax: för mig var det bara att dubbelklicka på filen så fick man fart på programmet.
jag det kommer upp en ruta som man kan göra inställningar i men det installeras inte som andra program brukar göra
...boax...det finns ingenting som skall installeras...programmet justerar befintliga TCP inställningar då det finns möjlighet att göra det - i mitt fall är/var internet redan så optimerat som det gick - lycka till!
jag valde att köra i stället för att spara så nu funkar det tror ja får se om jag märker någon skillnad
Jag laddade ner programmet, men fattade inte mycket av det men drog iallafall ett reglage från ungefär halv till trekvart. Innan hade jag enl "bredbandskollen" 15,61 Mb och efteråt 16,57MB. ca 5 min mellan mätningarna.
Så nån nytta gjorde det programmet i allafall. Men jag vet inte vart det tog vägen. Inte i Windows mappen och inte i programmappen. Måste man kanske ladda ner det för varje gång kanske?
Vi får hoppas vi får lite information av bln hur man ska göra
testade igen med att ladda ner samma prog. Drog nu reglaget i botten till höger 20Mb, Resultatet var dock detsamma 16,57. Enl min server skall min lina just nu gå på 18,4. (Teoretisk hastighet = 24 Mb)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem