Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

synka Outlook Express med hotmail

synka Outlook Express med hotmail

Behöver hjälp!!

Hur synka jag outlook express med hotmail? Kan skicka e-post i från hotmail med outlook express adress. Men när jag får e-post i outlook express,kan jag inte se det i hotmails inkorg!

Tacksam för hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke!

Jag har teliakonto i outlook express, och ett konto i hotmail. Problemet är bara att jag kan inte se dom mail som kommit i outlooks express,om ja är i hotmails e-postsida. Det ska gå att se utan att koppla upp outlook express.

Det går ju att sända ett mail i från hotmail med den adress jag har i outlook express. Men svaret kommer i outlook express.

Sänder jag mail ifrån hotmail med den e-post jag har i hotmail,så kommer den självklart tillbaka till hotmail.

Så problemet är inkorgen i hot mail. På något vis måste dom här konton synkas, men hur?
Du vill alltså använda hotmails webmail att se dina mail på teliakontot?

Jag tror att det är terminologin som ställer till det här.

Som jag förstår har du två mailkonton. Ett telia och ett hotmail. Mailen till teliakontot läser du i OE och mailen till hotmailkontot läser du via din vanliga internetbrowser (IE7 t ex) på websidan hotmail och/eller även i OE?

I outlook express kan du logga in på flera mailkonton dvs både ditt hotmailkonto och ditt teliakonto. När du sänder ett mail från outlook express är avsändaren det konto du för tillfället är inloggad på.

När du via din webläsare (IE7 t ex) är inloggad på ditt hotmailkonto så är ju avsändaren din hotmailadress. Såvitt jag vet kan du inte från hotmails webmail komma åt eller använda din teliaadress.

Är det detta du menar?
Tompaxox!

Precis var jag mena det går inte att se mina inkomande mai i outlook express när jag är inloggad på hotmail. Men det går att skicka med mitt outlook express mailadress i från hotmail, men då kommer svaren tillbaka i outlook express.

Lite irriterande att inte kunna läsa inkommande mail via hotmail. Utan måste koppla upp mej på outlook express.
Annons
Jag är ganska säker på att du begär en omöjlighet, när du tror att du ska kunna läsa ditt teliakonto via hotmail.

Det finns ett program som dock är i betastadiet att ladda ned för att synka hotmail och Outlook. Det verkar dock inte som om det är avsett för outlook express.
Jag hittade det här, men det verkar som jag skrev att gälla för Outlook

http://support.microsoft.com/?kbid=287424
Det finns ju detta program där man kan samla alla sina mail.

Jag hade det när jag hade en massa olika mailkonton.

www.poppeeper.com/download.php - 10k -
Jag är ledsen, jag begriper inte vad du vill göra. Vi talar inte samma språk. Du måste förtydliga och skilja på program och e-post-konton för att jag ska fatta.

Jag provade att läsa mitt hotmailkonto via outlook express men det gick inte alls med gratisversionen av hotmail.

På mitt hotmailkonto kan jag ange andra MSN-adresser (om man har flera) som då kopplas till en hotmailadress, jag behöver då bara logga in en gång för att läsa flera MSN-konton.
Ok Tack!!

Men på hotmail kan man ju ha upp till 5 konton med PoP3-återkomst.

Man ska ju kunna läsa alla mail på hotmails webbsida.

Men jag ger upp,det går ju lika enkelt att klicka på brevet i verktygsfält,så kommer ja till outlook express.
I windows live mail går det utmärkt att få alla mail från alla konton, i alla fall för mig. Får både comhem-gmail-hotmail post
peter!

Det är så det ska vara,men för mig funka bara att skicka mail. Ska jag läsa inkomna måste jag gå till outlook express.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem