Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Safari

Safari

en jätte bra webläsare
pröva ha använt en par veckor och..jag vill inte ha explorer mer efter detta

http://www.apple.com/se/safari/


Upplev webben på Apples vis med Safari – den snabbaste, mest lättanvända webbläsaren i världen. Med ett enkelt och elegant gränssnitt håller sig Safari i bakgrunden och låter dig uppleva webben – upp till 1,9 gånger snabbare än Internet Explorer

ha en bra dag
Antal svar på detta inlägg: 72
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

jigsaw

När det gäller is forum, märker jag ingen skillnad i seghet. Bankärendet funkade utmärkt. Gick som på räls. Men inloggning till is tar sin lilla tid,var det nu beror på??
När det gäller FF så ska man helst ha "Adblock Plus" och "Flashblock" installerat annars kan det lite bli segt ibland..

Ni hittar dom här:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=flashblock&ca
t=all

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=adblock&cat=all


När ni som kan har installerat dom så kan ni jämföra mera rättvist.

Thomas2+jigsaw!

IS är segt. Jag har provat webbläsare som kostar 1000:-/veckan. Det hjälper inte. Ha,ha!!

Det kanske är charmen hos IS. Ni vet oåtkomlig. Dig vill jag ha naken.

Skämt åsido. Det är givetvis en fråga om ekonomi. Vi är ett litet Forum. Då blir det så. Lite segt. Men mysigt!

Kolla Aftonbladet. Där smäller det i mina högtalare av alla popup så jag får snart hjärtinfarkt. Men där går det fort.

Vill ni byta??
Annons
Tjena leiake!
webläsare som kostar 1000kr/veckan??????????????
ge gärna ett exempel!
du gav mig inget svar på varför vi som testar lite skulle behöva göra en formatering? se mitt tidigare inlägg.
Leiake:

Det där är ett väldigt typiskt fenomen för vår nutid då INGET får kosta något och helst ska alla sajter vara helt självfinansierade av reklam tyvärr..

Snålheten bedrar visheten ännu än gång..
jigsaw!

Så som du håller på att prova allt. Då är du snart medveten om vad formatering handlar om. Jag själv åkte på en för en tid sen. Men det tar bara ett par timmar. Så man på plan igen.

Men har du bara datorn som lekstuga så"never mind".

Men dom som har den som arbetsredskap. Då blir man inte så nyfiken.

Tro mig!!
hej gamle man.
provar allt gör jag inte leiake. men provar man inte så vet man inte om prog eller annat är nåt å ha. eller hur?
farbror Göcke har allt lärt mig ett å annat genom bla msn så nu är jag lite mer försiktig me mina tester å annat.
men visst kan jag hålla med dig att kladdar man och leker så blir de skit till slut.
formatering är aldrig kul. det vet nog dom flesta som har hållt på med datorer ett tag.
Hej alla Safaridiggare.
Även jag tillhör denna skara. Men, på min Laptop, verkar inte Safari vara kompatibel med RealPlayer. jag lyckas inte som det heter [Download to Realplayer] när jag försöker spela in ett utbud av Video, på exempelvis YuTube.sajten, saknas just den blå ikonen som man ska aktivera för inspelning. På FF fungerar det perfekt. Tacksam för svar från de som kan och vet

mvh
Ozzy
ubuntu33. Nu har jag installerat tilläggen du tipsade om och jag föredrar FF kanske Safari är lite snabbare men FF är bättre att jobba med. Safari är snabb men inte rolig
boax:

Visst blev det lite bättre när du tittar på sidor med mycket reklam?

Jag är fortfarande sur på Aftonbladet..eftersom dom har en reklamskylt på höger sida som följer med neråt när man scrollar ner och den verkar inte min Flashblock/Adblock bita på..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem