Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Explorer-Firefox?

Explorer-Firefox?

Villken webbläsare är att föredra?

Den bästa motivationen har chans att vinna.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag tycker att Firefox är snabbare pch stabilare. Så mycket mer behöver jag väl egentligen inte säga. :P Men hur som helst, jag har mycket mindre problem med Firefox. Hänger sig inte alls lika ofta, jag laddar sidor mycket snabbare än med IE, men det kanske bara är på min dator?

Jag vill rekommendera Firefox iallafall!
Mozilla firefox, ett måste som första val. Finns ingen tvekan om vilken webbläsare som är bäst idag. Jag får nog säga att det är den säkraste, absolut den snabbaste och så går ju det att anpassa firefox så det passar ens egen smak och tycke!

Tycker alltid att explorer ska finnas på datorn som komplement till vilken webbläsare som nu kommer att vinna för när vissa "uppdateringar" sker (komplement som behövs) fungerar det i regel bäst.
Firefox säger jag utan att tveka.
Nu har Firefox 3 RC1 också precis släppts så den fungerar stabilt och bra.

Jag tycker att Firefox är "lättare" att hitta rätt knappar på, bokmärkesfältet får ett stort plus och sen upplever jag det som om surfandet går något snabbare.

Det enda minus jag ser med Firefox är hur det hanterar dina Favoriter, eller Bokmärken som det heter.
Istället för att varje enskild webbsida hamnar som en egen liten fil i "Favoriter" så gömmer Firefox dem inne i en HTML fil, rätt klurig att hitta.

Faktiskt så gillade jag IE7 inget vidare... har aldrig suttit och letat efter vilken knapp man skulle trycka på så ofta och mycket tidigare...

//Breeze
Annons
för min del tycker ja i första hand firefox,sen i andra hand operas webbläsare
dessa funkar bra å e snabba som de andra skriver så ha ie7:an kvar bla för att komma åt uppdateringar på ms:update
Breeze: Avinstallerade du först Firefox 2 innan du installerade Firefox 3 RC1? Är detta den slutliga versionen av Mozilla Firefox 3?

/Raj-Raj
raj-raj nej de e inte den slutgiltiga versionen den kommer under året som uppdatering
Då ska man kanske vänta att installera om eller? Vad är det för version RC1 då?
Nej, jag har både IE och Firefox installerade
Firefox 3 var i beta (testversion) ända tills denna helgen, då kom uppgraderingen till RC1 som står för Release Candidate 1, dvs något som är mycket nära den slutgiltiga versionen.

Den är väldigt lik Firefox 2, lite nytt utseende på knappar, men det stora som hänt är att Firefox sög rätt mycket minne om man hade många flikar öppna, detta ska vara åtgärdat i 3:an.
Dock så fungerar inte alla plugins till Firefox 3 än.

Du hittar den här: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html

//Breeze
... ibland ser man inte vad som står...
Nej, jag vet inte om man måste avinstallera Firefox 2 först, tror inte det.
Installerade på en ny dator när jag testade betan...
RajRaj

Jag har installerat FF3 RC1 och avinstallerat.
Trodde att FF3 RC1 skulle ta några Tillägg/Plugin. Har 5 st. aktiverade. Men icke.
Jag avinstallerade direkt.
En sak jag inte trivdes med var ”Bokmärken” Men det kan ju vara en smaksak.

Tyvärr så skriver FF3 över FF2. så det måste göras en ominstallation från IE7.
Hos mej i alla fall.
Glöm inte uppgradera FF2 igen efter installationen till FF 2.0.014 ca 7Mb.
Upplevde kanske RC1 något snabbare.

I så fall måste RC1 glömt några bradiga filer. För nu upplever jag FF2 som något snabbare.
Upplevde förra gången då en Beta kom, att Det nya”förstora text” med Ctrl++.
Det lät den ligga kvar. Det var ju en fördel man tackade för…
De är ju kompatibla med varandra. Vad det verkar.

Mitt råd är att vänta. Vinsten är marginell.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem